Finnsta PRE

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2012 21:07

Har varit dålig att uppdatera men allt regnande har gjort att jag snart gått under jorden.
Förra veckan bara hade vi över 100mm regn och jag vet inte om veckorna innan har varit så mycket bättre...
Hagarna är inte smacklera i längre, det är i flytform! Vi kanske kan anordna gyttje-brottning, eller varför inte spa med lerinpackningar!?
Vi skulle bli rika då.
Nu har vi även hunnit med två nätter med minusgrader.

Men så i fredags kände jag hur glad jag kände mig när jag gick ner till stallet på morgonen. Även hästarna kändes gladare på väg ut.
Tog en lång underbar skogstur med Harry som totalt orädd både travade och galopperade längs en slinga i skogen som han aldrig tidigare gått på. Han är för underbar!
Vi red längs en liten glänta och fick se en älgko med sin kalv på bara ett par hundra meters avstånd där de stod och iaktog oss innan de sakta travade in i skogen igen.
Allt kändes så idylliskt.
Och all denna känsla bara för att   strålat över oss hela dagen!
Tänk vilken naturlig energi-kick man får av lite ljus!
Sist jag såg solen var träden gröna. Nu är de gula och röda och har tappat hälften av alla löv redan.


Hela helgen bjöd sen på sol och bönderna runtomkring kämpa med att rädda all korn på åkrarna som de ännu inte fått in. Snacka om att allt är sent pga sommarens och höstens regn.
Även våra jordgubbsplantor har fått spel! Se själva. Det här kortet tog jag i helgen...
 


Huset har vi nu fått hyresgäster till och de ska lite smått börja plocka in sina saker under nästa vecka och flyttar in vid månads skiftet.
Det blev en familj som vi känner lite sen tidigare då Båda deras barn gått hos samma dagmamma som Kim och Robin, samt nu går i samma klass som Robin.


Vi, eller mamma rättare sagt har tingat två nya familjemedlemmar. Saknaden efter vår Tinto var stor när hon gick bort, men nu är vi redo för två ersättare.
Gaius och Cesar - två sibiriska kattungar.
En riktig "vildkatt" med tofsar på öronen och där hannarna KAN väga upp till 10 (!) kg, så det är inga små katter. Och till sättet är de mer som hundar.
   


Märrarna äter och växer. Tänk snart har de gått 5 månader redan med sina små fölingar i magen!

Imorgon har jag en ledig dag, där ingenting är inbokat och nu ska ett nytt högtryck komma in så förhoppningsvis får jag en till underbar ridtur i solen imorgon.
Fast nu får vi hålla oss till stubbåkern eller paddocken, för just nu kryllar det av skjutglada jägare i skogen runtomkring.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards