Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2013

Då var allt packat

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12

Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!
Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan.

Fint, shamponering av hästar stod på schemat, utomhus, och då är det minusgrader och kallt... Kul.


Tog itu med mockning innan frukost och efter det grävde jag fram ett par lite större lädergrimmor till fölen som behövde smörjas och polers upp lite, sittandes framför vedspisen. Riktigt mysigt.

Tog in Mantua och verkade henne och trimmade manen, käklinjen och öronen lite. Hon har redan satt ordentligt med päls och Donsella ( och Chiquilla) ska vi inte prata om ens. De är riktiga pälsbollar !

Vid lunchfodringen passade mamma, som tagit ledigt från jobbet, och jag på att göra lasange medan hästarna åt.
Är så skönt att ha maten klar när vi kommer hem på lördag em/kväll.
Efter det blev det en sista träning för Semilla i paddocken innan även hon trimmades.
Chiquilla blev också lite trimmad och fick även hovarna verkade.
Även om fölen inte blir bedömda så skadar det ju inte att se lite trimmade ut   .


Kylan och nordliga vindar höll i sig under hela dagen men vi hade lite lä bakom garaget där vi sedan stod och shamponerade hästarna.
Hade tidigare tänkt att även fölen skulle bli riktigt rengjorda också, men det var innan det blev så här kallt.
Nu fick de nöja sig med en ordentlig ryckt.


Packade transporten full med hösilage och har lastat in det jag ska ha till hästarna i bilen.
Kläderna till mig är framtagna så jag hoppas jag inte ska glömma något.
Och just när jag skrev detta kom jag på passen!.....


Ska bli så kul att komma ut igen!
I år har jag iof inga större förhoppningar med två urdiade märrar som inte hittat tillbaka till sin form än, men det är skit samma. Vi ska ha kul!
Jag vet ju att Mantua har skaffat titlar tidigare och jag vet själv vilken pärla hon är. Det räcker för mig.
Semilla ÄR ingen skönhet, men vilket temperament den hästen har! En mycket fin stam dessutom, så jag hoppas att hon är det "fula fåret" som kommer lämna dessto finare avkommor.
Hittills så verkar det mycket lovande.


  
Mantua ungsto champion 2010

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Av Linda Söderberg - 5 oktober 2013 20:58

Skrev nyss ett inlägg som bara försvann!           Gårdagen bjöd på ett underbart soligt väder och jag beslutade mig för en ridtur på åkern med Mantua och Donsella.Hon är ju inte riden sen...oj, läääänge sedan, men idag var jag bara så sugen.Sadl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards