Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2013

championatet

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara.

Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.
Alla fyra hästarna stod som ljus hela vägen i sina trailar och slog sig till ro en stund i boxarna innan det var dax att börja röra på dem lite innan start.


Gick först ut i klassen med Semilla och Chiquilla som jag tyckte skötte sig riktigt hyfsat bortsett från galoppen som Semilla inte riktigt kunde koncentrera sig på. Hon hade fullt upp med att titta var Chiquilla var/gjorde. Hon är en hönsmamma på högsta nivå!


Sist ut i klassen gick sedan Mantua med busfröet Donsella.
Hon skötte sig som vanligt jätte bra även om hon inte riktigt gav allt då även hon var tvungen att ha lite koll på sin föling.
Tyvärr fick jag ingen stor volt på galoppen då Donsella hade beslutat sig för att växa fast just då där jag longerade, så jag fick göra en mindre volt för att komma innanför Donsella...

Semilla gick som fyra i klassen och Mantua gick vidare som 2:a
Semilla hade jag inga stora förväntningar på. Hon är inte jätte vacker, men har ett underbart temperament och riktigt bra stam så mina förhoppningar är att hon ska lämna bra avkommor.
Kan väl inte säga att jag hade så höga förhoppningar på Mantua heller, då hon är omusklad och inte i bästa kondition just nu, så jag är mer än nöjd med hennes andra plats.
Men vi gjorde den här resan för det är kul att komma ut lite och en bra erfarenhet för oss alla.

Även om det var jobbigt och man inte riktigt hade full fokus på stona hela tiden ( då man gärna vill ha lite koll så man inte får en föling indundrandes på sig bakifrån) så var det en mycket givande upplevelse och jag tyckte vi tog oss igenom det hela riktigt bra.
Mycket nöjd med mina märrar.


Vi fick sitta ner och njuta av att se resten av alla fina hästar från läktaren med fika innan vi åkte hem igen.
Han bara få ut hästarna i hagen, mocka båda trailarna innan Fredric påminde mig om att Kim skulle på födelsedagsdisco kl 17.
Fredric hade ganska nydligen bastat med barnen och tagit en öl, så det var bara att koppla loss släpet och fara iväg med barn.

Tillbaka till stallet och mocka och fixa iordning alla boxar som vi inte hann med imorse, gick upp till huset för att få sitta ned en halvtimme innan det åter var dax att sätta sig i bilen för att hämta Kim igen kl 19.
God lasange och ett glas rött vin blev det sedan innan vi gick ner och tog in alla hästar och nattade dem.

Känner mig rätt mör just nu...


Tycker ändå min grannes kommentar efter att jag visat hästarna idag var bäst!

" Oj va du sprang! Vilket steg du hade!!"

Det vill man väl egentligen höra om sina hästar, men jag tar åt mig äran då jag inte har så långa ben...    
Det kommer jag leva på resten av året!


Imorgon kommer Mantua få tävla om reserv stochampion titeln. Båda 1:orna ligger på jätte fina höga 96,??? poäng medan Mantua och tvåan i den andra klassen ligger på 89,??? så jag misstänker att vi får nöja oss som god tvåa.
Men vad göra det.
Ända sedan Mantua började ställas ut som 1-åring har hon varit sämst tvåa. Det är inte illa pinkat det heller...

Grattis till alla som gått vidare idag med sina fina hästar.
Vi syns imorgon igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Av Linda Söderberg - 5 oktober 2013 20:58

Skrev nyss ett inlägg som bara försvann!           Gårdagen bjöd på ett underbart soligt väder och jag beslutade mig för en ridtur på åkern med Mantua och Donsella.Hon är ju inte riden sen...oj, läääänge sedan, men idag var jag bara så sugen.Sadl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards