Finnsta PRE

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Linda Söderberg - 2 mars 2009 22:15

Jag har bara inte haft en sekund att sätta mig vid datorn och skriva,
men i lördags kom spekulanten på Jocosa som skulle provrida henne för
andra gången och hon var fortfarande lika förtjust i henne efter det
så imorgon, tis, ska hon veterinärbesiktas och går allt som det ska kommer
hon att åka till sitt nya hem på fredag.

Allt känns väldigt bra nu när det har fått sjunka in, för de ser ut att passa varandra som handen i handsken samt att hon erbjuder ett bra hem.
Men sablar va jag kommer sakna henne.

Jocosa själv är sur på mig :-(
Ända sedan jag skulle hämta henne i hagen i lördags har hon vänt och gått sin väg !
Det har aldrig inträffat sen jag köpte henne...
Så nog känner hon på sig alltid.


När provridningen var klar åkte jag hem och lastade ur Jocosa och sedan bar det av
till Norrtälje, Penningby slott, där min lilla flicka skulle hämtas.
Semilla, som betyder Frö på Spanska, hade blivit installad dagen innan
för att vänja sig vid boxen.
Vi var tre pers som hjälptes åt att få ut henne ur boxen och fyra för att "lyfta" in henne i transporten.
En 8månaders föling är bra stark och har de inte blivit det minsta hanterade betedde hon sig precis som en föling gör när man sätter på grimman och ska ledas iväg.
Men hon var beundransvärt lugn hela tiden och hon stod som ett ljus i transporten som vi spånat ordentligt och plockat ur all inredning.


Hemma fick vi locka ut henne med Pim Pim och Assmilla och det gick ganska fort.
Men sen fick mamma och Peo lyfta varsin skinka medan jag drog för att få in henne i stallet.
Väl inne gick hon lugnt in i sin box och började äta.


I söndags fick hon gå ut i hagen med Mantua enbart.
Vill inte släppa ihop med Jocosa nu när hon är såld, så hon får gå med shettisarna.
Det blev ett par vändor i galopp, men redan vid lunch stod de tätt ihop.
Semilla t om visade att hon oxå kunde kaxa lite om det behövdes!
Men det har inte varit mer än att öronen åkt bak för någon sekund...

Det har gått jättebra att ta in och ut henne efter hemkomsten.
Hon är så lugn och verkar även vara väldigt lättlärd.
Och vilken kelgris hon håller på att bli.
Peo älskar henne redan...


Nu ikväll har Kung Bore vaknat på allvar tror jag.
Vi har fått flera cm snö de sista timmarna, så jag var tvungen att få en snabblektion
i stallet hur jag ska göra när jag kör med snöslungan.
Det var så bra på stallplan tidigare idag men nu får man pulsa. Och det funkar ju inte med böjprov.
Men det gick kalas med snöslungan, så jag får köra ren stallplan imorgon innan vetten kommer.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards