Finnsta PRE

Alla inlägg den 1 april 2011

Av Linda Söderberg - 1 april 2011 20:58

Så fort barnen var lämnade på dagis var det raka spåret till stallet, ut med alla hästar och lasta Semilla.
Hade ju tänkt träningslasta henne lite inför denna resa, men med inflammationen i ryggen har det inte blivit av, men trots det stod hon bara och funderade en liten stund innan hon traskade rakt in. Duktig tjej!
Grannen ställde upp och körde med sin bil ( puss på dig!) och vi kom fram tio mintuer innan utsatt tid.

Avelsvärderingen gick smärtfritt och hon mättes till hela 159 cm.
Men det roligaste av allt var att deligaten skrev om hennes pass, från att vara fölinskriven som brun, blev hon nu reggad som svart!
Så nu har jag ett svart och ett brunt sto.
Ska bli lika intressant och se om Harry kommer byta när det är dax för honom nästa år, för även han är lika mörk som Semlan.

När vi sen skulle lasta och åka därifrån var Semlan inte med på de noterna.
Inte ville hon koncentrera sig på att gå in i en finka när alla andra hästar befann sig en liten bit bort vid stallet!
Men då jag hade en tid att passa var jag tvungen att använda mig av en piska till slut för att få henne på andra tankar. Även om det inte känns kul med den metoden...
Men nu ska vi träna lastning hemma.


Väl hemma var det mockning och lunchning av hästar, sen stressa iväg och hämta Robin på dagis och kom ( nästan) i tid till habiliteringen där Robin skulle vara med på "gymnastik" för att träna balans och rörelser.
När det var klart 45 minuter senare åkte mamma, som var med och hjälpte mig, och Robin iväg och handlade lite frön och en säck hästmorötter medan jag satt i möte med sjukgymnast och specialpedagogen och gick igenom förra årets planering och mål, samt satte upp nya mål för ett år frammåt.

Hem igen och lämnade av mamma, samt mocka ur transporten och hux flux var klockan 17.
Fredric var snäll och lagade en god fredagsmiddag med grillat kött och potatis.
Åh, va skönt och slippa stå vid spisen ikväll, för nu är jag rätt trött efter denna dag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards