Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Första gången med ridsällskap

Av Linda Söderberg - 24 mars 2013 21:47

Idag fick jag sällskap av min fd granne som var snäll och lastade sin valack, åkte till mig och tog en gemensam ridtur med mig och Onis.
Det var första gången som jag hade ridsällskap när jag red och lite spännande var det ju måste jag erkänna, men precis som alla andra gånger jag gjort något med Onis så gick det galant !
Han mumlade lite när vi red jämnsides ett par gånger, och sneglade och drogs lite åt valackens håll men utöver det skötte han sig jätte bra. Min duktiga kille
Var riktigt roligt att för en gångs skull få sällskap när vi red. Tror det var i somras som jag red med sällskap sist, då jag drog ut mamma på Semilla och jag på Mantua.


Lektionen som jag skulle haft i början av veckan blev inställd då det bildats en isglaciär på baksida av logen och med det blivit omöjligt att få upp portarna och få ut hästtransporten...
Förhoppningsvis ska det väl bli vår snart så det smälter bort.
Skulle nog behöva ploga bort snön i paddocken oxå och hjälpa våren på traven lite med snösmältning. Det är säkert 35cm djup snö på sina ställen där.


Besöket med Robin hos LKG-teamet gick jätte bra. Ingenting som behöver göras innan mjölktänderna börjar tappas. Då planeras hennes operation för att laga käkspalten.
Däremot saknas fortfarande tandanlag på hennes kindtänder, så det blir väl en ytterligar operation när hon blivit stor, för att sätta in tuggtänder på henne.

Vi har även varit på Habiliteringen och gjort några tester för att försöka ta reda på hur mycket Robins hjärnhalvor komunicerar med varandra. Och det ska göras både genom känsel, tal, syn och hörsel. Även minnet ska testas.

Sen är det nätverksmöte med skolans rektor och fröknar samt spykolog, pedagog och kurator från habiliteringen som ska hjälpa mig att "slåss" för att Robin ska få all den resurs och hjälp som hon kommer behöva när hon börjar 1:an i höst.
Va tråkigt det är att behöva tjata, bråka och gnälla för att få det man har rätt till!

Märrarna fick idag njuta av solen idag och stod utan täcken och kliade på varandra och bara njöt .

5 veckor kvar...


Fick en ny kund idag också och var över till henne och skodde på em. Det var ändå en person som jag "kände" sedan tidigare, så det blev en lång pratstund över en kopp kaffe efteråt. Alltid trevligt då man är rätt ensam på sitt jobb.
Sen slutade det med att hennes sambo fick starta traktorn för att dra loss mig då bilen satt fast i snön!

Framhjulsdrivet med ett 85 kg tungt städ, hästskor mm i bagageluckn är ingen bra kombination den här årstiden..
Det är ju tur att alla i stort sett har en traktor på gården.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards