Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

harmoni i hagen

Av Linda Söderberg - 28 mars 2009 21:45

Det fortsätter att gå framåt med Ricken. Nu är det inte fullt så läskigt att dra åt gjorden runt magen, och är man utanför stallet har han helt glömt bort att man är där och drar, då det finns så mycket annat att hålla reda på.


Assmilla har vi haft lite extra koll på då hon fått en två dm lång, ganska tjock "limpa"
framför ena sidan av ljuvern
Tycker det verkar tidigt att fylla ut så pass redan, men hon har varken feber eller ömmar, så mjölkstockning är det inte.
Det är nog inget att oroa sig över, bara man har koll.


I övrigt har alla hästar hittat sin plats nu i stohagen och det är väl egentligen bara Assmilla som kan sura till mot de andra när man kelar med någon eller vid mat.
Mantua som var lite le i början står nu så snällt medan Bedelia t om står och biter henne i haserna!
Men det är Semilla, Pim Pim och Bedelia som håller ihop mest.

Ang Pim Pim ska jag beställa ett till dräktighets test.
Hon som slutade äta och gick ner så mycket i vikt när Flora försvann, hon rullar
snart fram! Och utan att ha ökat fodergivan. Och det är absolut inte för mycket foder hon får.
Tycker nästan att det är lite lite, men med hennes volym ökning kan jag inte ge mer innan jag vet efter ett nytt dräktighets test om det är positivt eller neg.
Det skulle ju vara så kul om hon är dräktig och vi får två föl.
För fölens skull.


Har lagt in en ny Rubrik, Avelshingst, och bytt ut hans gamla bild.
Det var ingen höjdarbild på honom, då två år, och nu är det inget roligt med 
pälsen, men man ser iaf hans kloka fina huvud!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards