Finnsta PRE

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Linda Söderberg - 11 juni 2009 21:45

Träning med Ricken tillsammans med tränaren idag igen.
Idag låg jag över honom och han var lugn och fin. Ända tills jag gav kommandot att han skulle ta ett steg framåt.

Han stod och funderade över vilket ben han skulle ta först kändes det som, precis som att han stod och kände sig för med balansen lite.
Och sen for han iväg i sidled med sån fart att jag hade fullt upp att hålla i mig.
Fick lov att släppa efter några meter, då jag inte vill göra illa mig på köpet.
Tillbaka till pallen för att börja om.
Men även denna gång for han iväg, men nu även små skuttandes.
Det är så svårt med honom... Han är fjantig samtidigt som han är rädd.

Så tränaren beslutade att det får bli en "dummies" på honom.
Dvs man fyller ett par byxor med kläder/sand el dyl så man iaf kommer upp i 30-35kg.
Sedan sätter man fast den i sadel och longerar honom.
Då kan han skutta bäst han vill. Om han nu bockar ska jag försöka få honom att gå framåt istället,
inte bli allt för arg på honom då han tycker det är obehagligt, utan mer säga åt honom att 
"nä, nu går vi fram istället". Kommer han stå still och bocka ska vi bara försöka lugna ner oss
och ge ett nytt tecken och försöka skritta.

Ska se om jag hittar ett par gamla byxor Fredric inte använder.

Han har ju långa ben  .


Idag har vi varit och hämtat hem ½ ton fjolårshö också.
Hagarna börjar bli sönder regnade snart. Varje steg hästarna tar bli smet nu.  
Tänk att det antingen är torka eller översvämning!
Det höt vi hämtade nu får räcka om vi behöver stödfodra tills vår riktiga höleverantör slagit sitt hö.
Då hämtar vi direkt från åkern och får ett betydligt bättre pris.


Ska snart sätta igång och planera femkampen vi ska ha i midsommar.
Tycker det är så svårt då man gärna vill ha nya grenar varje år.
Så är det någon som har tips så tar jag gärna emot dem!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards