Finnsta PRE

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Linda Söderberg - 26 juni 2009 21:15

Känns som det är dax att uppdatera lite, men jag tappade bara all lust till det mesta då Fynd lämnade oss.
Har från tre olika håll fått spekulationer om att det lutar mer åt ett ormbett som tagit på ett olämpligt ställe, rakt in i en ven el dyl då två av personerna dessutom sagt att 
det inte brukar komma ut blod genom näsan vid en hjärnblödning.

Vi hann ju aldrig träffa veterinären som var ut, men hon hade ju aldrig sett något liknande tidigare
och kunde som sagt inte ställa en diagnos på vad det var, utan gissade på att det var en blödning.
Undrar då hur gammal och hur mycket denna veterinär varit med om?
Hade det gått att rädda honom vid rätt diagnos? OM det var ett ormbett.
Eller var det redan för sent?
Man funderar så man blir gråhårig och gråter så fort man pratar om honom fortfarande.
Ordet "OM" är ett jobbigt ord.

För att sluta böla nu byter jag ämne.

Ritmico har fått ha en docka på ryggen nu som väger ca 30kg.
Det gick bra att sätta på den och binda fast den, men när jag bad om ett steg framåt gjorde han som sist, då jag själv hängde över sadeln; for iväg i sidled.
Men då dockan satt fast bättre än mig själv gick han lite skänkelvikning för att försöka se dockan, och sedan sänkte han huvudet och gick lugnt på volten medan jag longerade honom
först i skritt och sedan även i trav.
Inga bockningar eller knip med svansen!
Ska köra den här metoden till han kan sätta igång lugnt, sen sätter jag mig på honom!

Bedelia har fått sin sista spruta med influensa ( stelkrampen är redan klar).
Mantua är nu inne på sin tredje flaska Lotagen för sitt svallkött av brännmärkningen.
Själv har jag fått svar från läkaren att det är ren järnbrist jag lider av som gör att jag även har blodbrist
och för lite röda blodkroppar, och det trots att jag äter järntabletter!
Ska få andra tabletter för att minska på "lingonveckan" som de kommit fram till är boven i dramat.
Hört talas om en halv äggkopp...? Om jag säger 4-5dl...Förstå att man har blodbrist!


Ja just det! Det har ju varit midsommar också...
Vi hade tur med vädret även om det inte var så varmt. Men det var uppehåll.
Det blev som vanligt ett helt gäng med bekanta och grannar som droppade in från sill-lunchen och ända fram åt kvällen.
Vet inte vad min man fick i sig vid lunch, men han försvann kl 15 och hittades i sängen!
19 timmar senare vaknade han!!!!
Han missade hela midsommaraftonen.
Nästa år ska jag spä ut hans snappsar med vatten tror jag  .


Nu i helgen ska vi åka in till Enköping och titta på tungviktskungarna.
Det är RIKS för Tinker, Claydale och Shire hästar.
Man kan ju inte låta bli att tycka de är häftiga!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards