Finnsta PRE

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Linda Söderberg - 1 november 2010 09:06

I fredags blev min "lilla röda faran" såld.
Dvs min lilla golf av årsmodell -93 som jag haft som en billig pendlarbil när jag åker runt med hovis överallt, samt att det blivit 8 mil extra varje dag när Robin ska in till sitt resursdagis.
Men Freddan har tröttnat på att vi ska ha tre bilar så nu har vi sålt den och har bara hans firmabil kvar samt min subaru.
Subaru i all ära. Det finns inget bättre att dra släp med och man tar sig fram överallt, MEN, det är ingen billig pendlarbil.
Så nu är även den till salu.
Har hittat ett par volvo och passater som är nere på 0,5l/mil så vi får se vad det blir.


I lördags hjälptes vi åt allihopa med lövräfsningen. Även syran min hade kommit ut och när vi nästan var klara kom även Freddans kompanjon ut med sin dotter som fick " leka av sig lite" med Kim och Robin.

  

Vi åt mammas goda hemgjorda hamburgare och när vi kom hem strax efter kl 18 låg det ett brev på trappen.
Det var en inbjudan till halloweenfest för Kim som började kl 18 samma dag!
Fram med ansiktsfärg och kladdade på det fort som bara den innan han försvann tillsammans med en massa andra skelett som kommit för att kolla om Kim kom någon gång.
  


Igår gick jag upp vid 7.15 bara för att inse att jag glömt ställa tillbaka klockan på kvällen innan, så man kunde glatt gå och lägga sig och mysa ett tag till under det varma täcket innan det var dax att bege sig till Åshammar för en heldags skoning med hovis.
Kom hem igen kl 22 och kan väl säga att jag var tokslut!
Det tog mycket på en den här gången då det bl a var en häst med tuppspatt där bakbenen flög upp i ansiktshöjd varje gång benet skulle upp, samt att han hoppade runt på tre ben och ryckte så fort man knackade med hammaren.
Avslutade med Lukas, den TUNGA nordingen med 4:or i skor som inte lyfter mer än 10cm själv.
Så när jag väl kom hem blev det en stund på spikmattan innan jag somnade med en smäll.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards