Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

länge sen

Av Linda Söderberg - 13 november 2011 13:23

Ja nu var det länge sen igen och nu har jag börjat få banning för att jag inte uppdaterat något.


Vi börjar med Robin som varit hos öronspec och nu, äntligen, var första gången som det inte var vätska bakom trumhinnan där röret lossnat. Vilket även resulterade i att hörseln nu var lika bra som på andra örat, så nu har hon perfekt hörsel nästan.

Nu väntar bara urologen den 22:a nov, och i början av december barnspec. och 5-årskontroll med vaccinering.
Sen HOPPAS jag att alla läkarbesöken är avklarade för i år. Men har vi "otur" kommer det en kallelse i år till Akademiska och besök hos hela LKG-teamet som ska ha en grundlig genomgång på henne.
Har vi tur blir det i början av nästa år.
Hon har börjat tröttna lite på alla läkare nu...


Med Harry har det stått lite still med tömkörningen då hjälpen ( mamma) varit lite för trött på kvällarna.
Inget konstigt med tanke på hennes arbetsdagar...Upp kl 4 och hem från arbetet mellan 17.30-18.30
Så jag försökte mig på att tömköra själv. Undrar vem som körde vem?!
Han har inte riktigt fattat det där med tygeltagen ordentligt så stundvis vinglade vi runt i paddocken och det var väl mest jag som följde honom, för att mest träna på att jag var BAKOM, vilket gick bra ett varv innan han sedan vände sig för att kolla varför jag var där bak.
Men hela tiden var han lugn och fin. Min duktiga pojke.


Hade tänkt ta lite bilder på honom inför hingstkatalogen, men han har en riktig trivsel mage just nu , så antingen väntar vi ett tag eller så kanske han kan dra upp magen lite om man har en snygg tjej en bit bort   .

Märrarna fortsätter med sin i stort sett dagliga lerinpackning i hagen, så de vill man knappt ta i.
Ska dammsuga dem så fort det fryser ordentligt ute, så man får bort allt lerdamm som blir efter jag piggat dem.


Har även fått en ny kund i veckan. Träffade på en gammal stallkompis på Granngården. Vi stod i samma stall för tio år sedan och nu har hon egen gård i Grillby.
Det var lite spännande då det var en inackordering hos henne som skulle skos. Ett 5-årigt halvblod på 1.70 som sparkat hej vilt när man verkat honom och som bara haft skor en gång tidigare och då under plegg.
Ville gärna testa utan plegg först, vilket var ett bra beslut.

Många korta arbetsstunder med vila mellan och mycket äpple resulterade i att han hade skor runt om när jag var klar.
Utan plegg.
Fick även en lång trevlig fika stund efteråt med massa snack och kanske kanske en tjej som kan tänka sig vara intresserad av att rida Harry så småningom då jag vet att jag aldrig kommer ge mig ut på någon dressyrtävling.
Hoppning är en sak, men dressyren har väl aldrig varit min starka sida varken gällande sitta i trav eller komma ihåg banan.


Igår hade Kim handboll och inneband på morgonen och under tiden tog Robin en ridtur på Assmilla.
Måste börja träna lite om hon ska fortsätta så här, för nu travar hon mest hela tiden om hon själv får välja!
Och hon har en förbaskat snygg sitts! Till och med när shettisarna hon rider får till något bocksprång sitter hon som gjuten och bara skrattar.
Vi ska väl försöka anordna en avramling i vinter då det är lite snö ute och mjukt att landa, så hon VET att man faktiskt kan ramla av och att det inte är farligt. ( iaf för det mesta, från den höjden).

Efter det åkte vi till Fredrics mamma och åt tre rätters och efter det delade hon ut guldsmycken till sin dotter Carina, och vi ingifta Söderbergs fruar.
Fick med mig ett snyggt armband, en snygg halskedja och ett par örhängen. Tack och bock Gun.
Hjälpte mamma kvällsfodra hästarna i stallet och sedan bjöd vi henne på middag eftersom Peo var ute med sina flygkompisar på restaurang.


Nu i veckan är det bara fyra skoningar inbokade ( hittills) så jag hoppas på lite sol nu så jag kan lägga lite tid på Harrys tömkörning.

Lovar att skärpa mig med uppdateringarna.

 
 
Ann

Ann

20 november 2011 19:16

skönt för Robin att det var bra med örat!

Är du inte klok?!
Hoppa!
DET är farligt det!
Själv gillar jag att skava omkring, sittandes i trav! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

20 november 2011 23:30

Hi hi. Det är tur vi är olika :)
En banhoppning är lugnt, men att ge sig ut på dressyrbanan skulle jag aldrig våga :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards