Finnsta PRE

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Linda Söderberg - 13 december 2011 21:21

Ja, igårkväll var vi allihop inkl mamma och Peo i kimpas skola och tittade på när han gick som tomte i luciatåget.
Från början ville han inte vara med då det var skämigt och pinsamt enligt honom själv. Men då jag sa till honom att det mest var pinsamt om det bara var han som inte var med, så ändrade han sig ganska snart...
 
Och JA, jag har hört allt snack på radion...Jag vet att man inte får ladda upp bilder på andras barn, men det var bara på facebook det gällde, så jag tror inte det skadar om jag lägger in en bild på bloggen då den inte läses av miljontals konstiga människor.


Idag kl 8 i morse var det Robins tur på dagis, men där var de utomhus med frukost (ute) efter lussandet.
Hade ändå tur med vädret då det var uppehåll och skapligt vindstilla, men det var overall under linnet som gällde.
 
De gick senare på dagen och lussade på långvården vid sjukhuset, vilket var väldigt poppis.
Och så blev det en tredje gång hemma som hon gick över till grannen med nybakade lussebullar.
   

När det ändå är massa julbilder i inlägget kastar jag in pepparkakshuset oxå...
Det har till och med fått rutor i fönstrena! Släden ska fyllas med godis, men det får vänta lite för jag vet två som kommer gå och tjuva då och då...
   
De sista timmarna nu ikväll har regnet piskat på rutorna och snart är väl tjälen borta ur marken.
Då får nog tyvärr hästarna byta tillbaka till sin leriga vinterhage innan de trampar sönder även denna som de går i just nu.
ÅÅh va jag vill ha snö och ett par minusgrader!!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards