Finnsta PRE

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Linda Söderberg - 29 februari 2012 21:17

Gårdagen började riktigt grått och rått ute med 2 plus, men vid lunch fick jag lov att dra av regntäckena då det blivit strålande sol och 8 grader.
Mamma och Peo kom hem med lastbilen och flaket fullt med spånbalar som jag hjälpte till med, så nu kan hästarna sova mjukt ett tag till.


Idag log vädret rekord och vi hade 10 grader! sol och fågelkvitter.
Efter all mockning tog jag först en tur på Mantua, och hon riktigt bad om att få röra sig i en snabbare gångart än skritt. Hon var så glad av att få röra sig, då de stapplar runt jätte försiktigt i hagarna som just nu mest består av is.
Men tyvärr fick hon nöja sig med skritt och enstaka korta travsteg då det även var gott om is på stubben.

Sen tog jag in Semilla och sadlade på henne. Undrade hur det skulle gå...Hon blev riden några gånger i höstas efter inridningen och sedan har de vilat hela "vintern" då vi först höll på att drunkna i regn fram till januari och efter det fick vi skridskobanor överallt när kylan kom. En värdelös vinter rent ut sagt.

Men vad säger man...Hon är en PRE!
Det var bara att sitta upp och rida. Inga som helst krångligheter eller bus från hennes sida.
Bara positiv energi framåt och hon kändes riktigt nöjd när vi var klara.


Måste ju komma igång med min ridning nu så jag är lite varm i kläderna tills Onis kommer hem igen...
På torsdag nästa vecka kommer min stora fina pojke åka iväg på inridning under två månader och det känns på något flängt sätt sorgligt att skicka bort honom. Åh, jag saknar honom redan.
Men det är ju inte så långt bort, så vi får ju åka och hälsa på och kolla hur det går med inridningen.
Längtar redan efter att han kommer hem!


Bjuder på några bilder från vår väg in till gården och vinterhagarna. Ingen snygg syn .
Och så en extra bild på min kille som är liiite rund om magen , men det lär försvinna när han snart får börja röra på sig. 
           

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards