Finnsta PRE

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Linda Söderberg - 15 maj 2012 20:05

Blev upphämtad i stallet av min lärare/mentor när jag nästan var klar med mockningen på morgonen.
Han hade fyra skoningar som han ville ha lite avlastningshjälp med i Stockholmstrakterna.
Gjorde upp en liten deal att jag skulle få 100 stycken hagstolp som betalning för arbetet. Han har avvecklat med hästar hemma hos sig och tagit bort alla hagar, så det fanns massa fina åttkantiga stolp med hållare som jag kunde ta över, och det är verkligen något jag är i behov av. Hade tänkt köpa massa nya, men nu slapp jag det.
Stonas hage är inte rolig efter vintern, de förvandlas alltid till bävrar på senvintern, trots att vi kör in massa granar åt dem.
Det ser ju så tråkigt ut med stolpar som hästarna knaprat på.


Tillbaka till stallet vid halv sex, böt om till ridkläder och gick till Onis hage.
Så fort han såg mig kom han i full galopp   , och lunkade snällt in i stallet för att sedan stå som en ängel på stallgången.
Helt orörlig ända tills han är sadlad och klar och vi går ut i paddocken.
Idag gick ridningen redan betydligt mycket bättre. Handbromsen var inte lika åtdragen och jag njöt av att känna hans mjuka smidiga trav.
Efter ridpasset lunkar han lika coolt in i stallet och står orörlig och lugn tills allt är klart och han får gå in på box.
Gud va jag älskar denna häst!
Jag sa till honom att jag hoppas han blir 30 år och att han aldrig kommer lämna denna gård. Den här hästen skulle jag inte kunna sälja jag inte för allt smör i småland oavsett pris.


Mantua har precis gått ur brunst, så henne tänker jag betäcka på nästa.
Ville komma igång med ridningen först på "Harry" innan han får fler "arbetsuppgifter".

Har nu under dagen känt att jag fått mammas förkylning som hon höll på med under helgen, så det blir min tredje förkylning sen påskveckan! Men jag kan trösta mig med att det här bara verkar vara en som håller på i några dagar, för mamma är redan bättre...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards