Finnsta PRE

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Linda Söderberg - 21 augusti 2012 22:00

Inte för att jag var med utan betalade snällt inträde som en i publiken.
Men man blev ju bra sugen att medverka när man var där. Inhandlade en spanskfärgad grimma med en extra ring på nosen och stod och drägglade över en spansk dräkt.
Någon gång...


Många fina hästar bjöd dagen på men även några mindre fina. Även en del oväntade poäng bland de äldre hingstarna, men den som blev hingst champion och bästa gångarter äldre föll helt i min smak. En riktig goding. Och inte så stor heller!
Tycker inte riktigt om alla "hus" till hästar, men det är nog för att jag själv är halvpygmé...
Jag känner mig ju så liten brevid hästar som börjar närma sig 1,70.


Ska redan nu börja luska om jag kan få låna/hyra en stor hästlastbil till nästa championat då jag tänkte komma med full styrka. Om allt går vägen kommer jag ta med både Mantua och Semilla med föl samt Onis.
Mamma har lovat att gå in och sponsra för Onis då det lätt rullar på ordentligt med pengar.
Skulle vara kul att få höra en till bedömning av märrarna nu när de vuxit på sig lite.

Min fina ostylade Mantua

   


Badrummet börjar bli klart invändigt nu! Smygar,lister, belysning och små saker är klara nu. Golv och väggar är fogade samt tvättmaskin, torktumlare och bänkskiva är på plats. Ska ta ett kort imorgon då det är ljusare.
Elen är inte inkopplad än...

Fint blir det och jag är SÅÅ nöjd.


Imorgon har jag en "ledig" dag från skoningar, så då ska jag slå på framskor på mammas ponny Assmilla. Hon är så öm i fötterna när vi är ute och kör. Nog för att hon är lat men hon ska ju inte behöva stappla runt på grusvägarna.
Om det inte regnar för mycket ( vilket de har lovat att det ska) ska jag försöka ta lite nyare bilder på hästarna oxå.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards