Finnsta PRE

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Linda Söderberg - 5 oktober 2013 20:58

Skrev nyss ett inlägg som bara försvann!        


Gårdagen bjöd på ett underbart soligt väder och jag beslutade mig för en ridtur på åkern med Mantua och Donsella.
Hon är ju inte riden sen...oj, läääänge sedan, men idag var jag bara så sugen.
Sadlarna har jag skickat med Onis där han är på träning, så det var halsrem och barbacka som gällde.

Donsella var väldigt skeptisk till sin mamma när jag satt där på ryggen så när vi var längst bort på åkern och rundade en dunge fick hon syn på Semilla och Chiquilla i hagen vid stallet och for iväg dit i fyrsprång.
Där sitter jag barbacka och är beredd på att Mantua ska explodera under mig för att jaga efter Donsella, men hon var så nöjd med att komma ut på ridturen så hon skrittade lugnt på under mig.

När Donsella väl kommit fram stod hon kvar läänge vid sina hagkompisar innan hon försiktigt kom oss till mötes och hon var så söt när hon började föltugga åt sin mamma .
Men det är lika bra hon vänjer sig vid att mamma har en utväxt på ryggen, för nu ska hon sättas igång.


Fick även fånga häst på morgonen när jag står i stallet och mockar, när jag hör hovklapper på stallplanen.
Skyndar ut för att kolla om alla är kvar i fölhagen, vilket de var.
Tittar åt andra hållet efter mammas hästar och de är oxå kvar, fast de står och hälsar på grannens ena häst över staketet.
En hink med äppelbitar gör under...
Så jag fick en liten morgonpromenad i det fina vädret oxå  .



Idag hade vi spekulanter här på Bedelia. De fick se henne och hennes fina gångarter i paddocken men för att showa lite fick hon sällskap av Assmilla och Flisan oxå.
Tror minsann att de fattade tycke för Flisan med, för de frågade nämligen om vi hade fler som var till salu utöver Beda!
Nu kommer Bedelia komma till en familj som ska använda henne i avel/utställning/körning och de har redan börjat spekulera i hingst till henne   .
Stort grattis Jennie till en mycket fin och välstammad häst.

Känns tomt nu i stallet då Onis är borta på träning, Fabian är såld och nu oxå Bedelia.
Ikväll var det bara 6 hästar som kom in.
Onis kommer hem i mitten av månaden så det blir 7 hästar på box i vinter. Känns ganska skönt att de inte är så många då   .

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards