Finnsta PRE

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Linda Söderberg - 27 februari 2013 22:10

Dagen hade lovat sol och den lyste så fint redan på väg ner till stallet att hästarna fick gå ut direkt utan täcke.

Så jag blev rejält besviken när jag tagit ut de sista hästarna ur stallet och solen försvann i ett molntäcke som bredde ut sig över hela himlen.
Började mocka och göra iordning boxarna och var klar strax innan 10. Gick upp till huset och åt frukost eller ska man kalla det brunch? och då blev det plötsligt ljust igen.
Klarblå himmel och strålande sol   .


Väntade till kl 11 då jag hörde grannen som sågade i skogen, innan jag tog in och sadlade på Onis.
Anledningen är att grannen fortfarande har en "jakt pågår"-skylt på skogsslingan som jag rider, men när jag hör honom såga i skogen vet jag att det är lugnt.
Onis höll sig mer på mattan idag, dvs alla fyra hovarna hade kontakt med marken idag.
I förrgår var det många skutt och hopp då han var så lycklig över att få komma ut och jobba efter lite vila. Det är tur han är så mjuk och smidig och håller sig kvar rakt under en när han skuttar.

Man sitter mest och skrattar åt hans glädjeskutt.


Tillbaka i hagen blev det en snörullning då han blivit lite svettig och sen var han ju inte speciellt snygg att fota...

Så då tänkte jag att jag kan ju plåta märrarna! Men de hade jag bara kapat manen på med en sax i hagen för ett tag sedan då den var så lång, så de såg ju ut som hej kom och hjälp mig.
Det fixade jag lite snabbt genom att ta in och raka dem!
Passade på att dra av dem med svettskrapan ( den med tänder) då de fäller så in i norden och efter det hade märrarna förvandlats till två grådammiga damer.
Hade inte heller blivit någon bra bild...


Nä, jag får göra nytt foto försök till helgen.

Natti natt.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards