Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

insnöade

Av Linda Söderberg - 5 februari 2010 20:45

Snacka om att vi är insnöade!
Jag som var så glad år att paddocken blivit av med all snö...
I onsdags snöade det i sidled och när jag skulle åka och luncha hästarna kom jag knappt fram på grusvägen då det drivit ut stora vallar på vägen från åkrarna.
Men när jag kom till vår infart, var det bara ställa bilen och gå
sista 150 metrarna till stallet.
Med hagar på båda sidorna om vägen hade det drivit igen så mycket att det inte fanns ett spår av någon väg!
Snön gick en bra bit över mina knän där jag pulsade fram   på den sk vägen.
Som tur var kom grannen med traktor och snöslungan när jag åkte därifrån.


Nästan lika jäkligt hade det drivit igen natten till torsdag. Grannen körde vår uppfart och sedan när han kom utanför infarten kanade han i diket med hela traktorn och slunga! Där satt han fast kl 4 på morgonen och det tog nästan en kvart innan han lyckades ta sig upp igen.
Det är helt ofattbart va snö vi har.

Nu liggen den andra tråden ( av tre) som går runt hagarna under snö.
Bedelia står och hänger över tråden, så någon ström går det inte fram iaf.
Hoppas att hon inte kommer på tanken att kliva över bara...

På kvällen longerade jag Ricken som vanligt. Det gick faktiskt bra då vallarna runt paddocken gett skydd från att
driva igen, så nu var det bara luftig nysnö på 1½dm som han fick jobba i.
Satte upp i stallgången medan mamma höll i och provade att skritta några steg. Hur galant som helst     
Till helgen ska jag sitta upp ute i paddocken. Spännande!!!

Kursen är redan halvfull, så för de som är intresserade, hör av er för att vara säkra på en plats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards