Finnsta PRE

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Linda Söderberg - 6 januari 2010 21:30

I stallet imorse var det -26 grader och hos grannen en km längre bort var det hela-30 grader!
Det är inte kul längre, och de varnar för att det ska bli ännu kallare!!!

 

Igår kväll när Peo höll på att fylla vattenhinken lossnade nyckeln ur kranen och föll ner i vattenhinken. 
Upp med ärmen och ner i iskallt vatten. Och på den lilla tiden det tog att få upp den ur vattnet och få tillbaka nyckeln…Ja, då frös det till is i nyckeln, så där stod de med vatten som sprutade för fullt utan att kunna stänga av det!
Många hinkar blev det då man är livrädd för att få skridskobana i stallet, innan Peo lyckats tina upp isen i nyckeln.

 

Hur som helst trotsade jag och mamma kylan idag och hjälptes åt att träna Semilla inför transporten imorgon.
Med lite morötter och tid så tog det henne 10 minuter, så gick hon in med slakt gimskaft.
Brukar inte använda mig av mutor, men med tanke på att vi var tre man som drog in henne i transporten sist ( när hon skulle flytta hem till oss) så ville jag göra det hela till en trevlig grej.
Det var lite jobbigt när luckan åkte upp men ändå inte så stressande att hon började bajsa.
Lastade ur och tog in henne en gång till.
Sen gav vi oss då våra fötter började domna bort.

 

Har inte fått tag på något bromsok, och har försökt få låna någons bil inför morgondagen, och då vill man
gärna ha en bra dragbil, men det verkar inte vara lätt.
Antingen behöver de själva bilen eller så vill de inte låna ut den   .
Men ena grannen, som är en riktig gammal hästkarl, har lovat följa med mig imorgon och hjälpa mig, så vi får ta han bil.
En Mercedes som spinner i minsta lilla uppförsbacke, så vi får hoppas det inte blir så många snöiga uppförsbackar

Är så tacksam för att han följer med och hjälper mig .

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards