Finnsta PRE

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Linda Söderberg - 18 december 2010 21:35

Ja de senaste dagarna har vi haft snöstorm och det var knappt att jag kom fram på grusvägarna då det driver igen med åkrar på bägge sidorna om vägen.
Kändes som igår jag satt fast med snö upp på motorhuven ( men det var ju förra vintern med lilla golfen), och det är inget jag vill vara med om igen!
Så det är bara fullt gaspådrag och försöka styra sig genom alla snödrivor.
Då kände jag att jag saknade subarun...


Tog tag och mockade lite drygt halva lösdriften, då det inte är gjort på länge. Och då Fabbe och "Harry" står mycket där inne nu, så vill jag att de ska kunna ligga/stå/äta där det är rent.
Men det var väldigt lättmockat. Vi har ett tjockt lager torv, och då bajshögarna är djupfrysta, så är det bara ta allt på grepen och skaka lite så är det klart!


Märrarna har fått massa granar inkastade i hagen så de har något att göra mellan måltiderna, så alla luktar så gott när man pussar på dem nu.


Hade tänkt julhandla idag, men Leffe ringde i förrgår och sa att det blir skoning, så kl 11 mötte jag upp honom i väsby och så fortsatte vi till andra sidan Sthlm.
Blev även en tappsko(!) i väsby och en skoning och två verkningar på vägen hem sen.
Så jag kom hem för bara en timme sedan.
Så fick man den lördagen att gå i ett kick.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards