Finnsta PRE

Alla inlägg den 21 december 2010

Av Linda Söderberg - 21 december 2010 21:10

Har sett alla tre filmerna ur Twilight saga och är helt fast. Ska inte säga hur många ggr jag sett dem . Och hur jobbigt är det inte att behöva vänta på den fjärde filmen som kommer ut i november nästa år!
Sagt och gjort, jag beställde boken istället.
Fick hem den igår, och så fort barnen somnat vid åtta, bokstavligt talat dök jag ner i boken och avverkade 135 sidor innan det var dax att gå och lägga sig...Mycket motvilligt. Det är ju sååå spännande.


Idag har varit en kall dag. -20 grader.
Lämnade barnen på dagis och släppte ut hästarna innan jag begav mig till Åshammar för att sko STORA nordisen Lukas.
Tycker vi har mycket snö, men när man kom dit upp...
Snövallarna längs vägarna var högre än biltaken och på en del ställen var de lika höga som taket på busskurerna!
Det var som att köra runt i laburinter utan att kunna se någon annan stans.
Hur som, som tur är så är stallet litet med bara två boxar och en uppställningsplats mellan dem, så det var uthärdligt att jobba, då det inte var allt för kallt i stallet.
Provade arbeta med handskarna på, men de åkte av innan jag fått av första skon.


När jag kom hem hade det sjunkit ända ner till -24 grader, och jag hade så dåligt samvete över att hästarna fick sin lunch 1½ timme senare än vanligt nu när det var så kallt. 
Men det hör ju inte till vanligheterna att de får sen lunch, och alla levde när jag kom dit...De hade inte svultit ihjäl som tur var.


Har suttit och trixat i photoshop halva kvällen för att få ihop julkort. Tog lite kort på barnen igår och som vanligt fick jag ju beslutsångest om vilka jag skulle använda.
Så jag gjorde tre olika, men till slut blev det en fjärde variant med alla tre bilderna på, som ett kollage.
  
Lägger upp fyra stycken på ett A4 ark och börjar printa.
Den första kommer ut och ser jätte fin ut och sedan börjar de se GRÖNA(!) ut, för då har den röda (magenta)färgen tagit slut, och jag har ingen mer färg hemma.
ÅÅÅÅÅHH !

Så fyra kommer få sitt julkort med posten på torsdag, en del kan jag lämna i brevlådorna när jag åker förbi deras hus och resten får väl se fram mot julkort i mellandagarna...


Har inte hunnit gjort något nytt julkort från stuteriet så det får duga med förra årets julkort
  

Nej, nu ska jag fortsätta med min bok  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards