Finnsta PRE

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Linda Söderberg - 7 juli 2010 23:03

Halva gårdagen ringde jag runt till varenda bekant jag kännde i hopp om att hitta en barnvakt till idag.
Fick inte napp någonstans och till sist vände jag mig till grannen, som alltid ställer upp om hon är hemma. Jobbigt nog var de inte hemma, men då bilen var det misstänkte jag att de skulle komma hem under kvällen.
Satte en fin lapp på dörren ang ärendet och att hon skulle ringa oavsett tid när de kom hem.
Strax efter 12 på natten ringer hon för att berätta att hon inte kan då hon skulle bort efter lunch.
PANIK!!

Ont i magen hela natten och på morgonen var min mage som en spärrballong med magknip. Min mage blir så av stress...

Ringde min andra granne för en vild chansning att hon kunde passa dem ( ville helst slippa det då hon redan har 4 barn att hålla reda på) och det kunde hon, efter lunch!
Så jag lyckades få ihop två barnvakter på olika tider och kom iväg 1 timme senare för att åka till hovslagaren i Åshammar och sko .

Har bla skott två nordsvenska idag, TUNGA Lukas på 1,65 och som inte lyfter mer än en dm själv, resten får man lyfta åt honom! Sen att han backa hela tiden gör inte saken lättare...
Tror aldrig jag har svettats så mycket som då, det bara rann från pannan ner näsan!

Den andra nordisen var underbar. Det kan omöjligt finnas en lättare häst att sko!
Stod blickstilla under hela tiden, hjälpte till att lyfta och så lugn och fin.
Tänk om alla hästar var så .


Nej nu ska jag gå och sova och vakna med träningsvärk.

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards