Finnsta PRE

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Linda Söderberg - 16 juli 2010 08:51

Har haft fullt upp med skoningar både onsdag och torsdag.
Onsdag var i Sollentuna och Arlanda, 4 stycken och igår var det Åshammar/ Ockelbo, även där fyra stycken.
Och igår skodde jag min första häst helt själv, från att ta av skorna till sista sömmen var nitad! Nu var det en "lätt" häst med mycket material att slå i, men jag kände mig bra nöjd med det.

Lite jobbigt med denna värme bara... Jag var alldeles mörkgrå under brösten och på magen där mitt linne tidigare var ljusgrå innan skoningen

Sen hade jag även tagit vår lilla bil, Lilla röda faran, en liten gammal golf med symaskinsmotor som bara drar hälften så mycket soppa som Subarun. Det är nästan omöjligt att åka dit för fortkörning på motorvägen med den.
Och jag misstänker att det ser lite kul ut när man sitter med fönsterna nervevade, hörselproppar i öronen ( ljudet av allt brus med rutorna nere blir jobbigt ganska fort) och stereon på hög volym för att höra den.
Men vad gör man inte då det inte finns ac i bilen ?


Något som fått mig glad idag är att Mantua stannade vid Rickens box på vägen ut i morse, pratade  lite dovt med näsborrar som darrade och började "blinka"  i stallgången.
YES!!!! Äntligen brunstig!
Så ikväll när värmen och bromsarna lugnat sig får vi se om vi äntligen kan få till en betäckning.


Och igår kväll fick vi äntligen sommarens första regn! Hela 2 mm visade regnmätaren imorse. Hade hoppats på sådär 30-40mm mer, men bättre än ingenting...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards