Finnsta PRE

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Linda Söderberg - 3 oktober 2011 21:59

Vaknade imorse och såg att väckarklockan blinkade. Fint, strömavbrott!
Det är ju tur man har en inbygd väckarklocka i sig, för när jag gick upp och hämtade mobilen visade den 05.02
Dvs försov oss 2 minuter.


Hagarna har under den gångna veckan torkat upp helt efter en riktig sommarvärme som vädergudarna bjöd på, men igårkväll började det regna och fortsatte fram till kl 3 imorse, så idag var hagarna rena smeten igen. Lera och vattenpölar. Suck.


Fredric ringde strax efter att jag fått ut alla hästar och berättade att han varit en sekund från att krocka med en älg strax innan Enköping på morgonen.
En annan "buss" hade precis gjort en omkörning av Fredric och när de var på väg in framför Freddan körde de in i älgen som kastades upp på vindrutan och upp över taket!
De var tre i bilen och en hade fått ett litet skärsår på fingret och en annan ett märke i pannan, annars helt oskadda ( bortsett från bilen).
Nu var det "bara" en fjolårs tjur, men ändå. Snacka om tur. De hade ju kunnat få in den i bilen också.


Alla jäkla jägare är ute i skogarna nu och rekar inför komande måndag, då älgjakten drar igång, så nu flyr älgarna skogen och ut på vägarna istället.
Älgolyckorna ökar väldigt under älgjakten nämligen.
Så det känns jobbigt nu när mörkret kommer snabbare på kvällarna och håller i sig på morgonen. Älgen imorse såg de inte förrän han var på huven.


Innan jag lämnade stallet efter att alla hästarna var ute ringde jag till grannen och informerade att deras ena häst låg i hagen och att den legat där under de 40 minuter jag hållit på i stallet. Tyckte det verkade mysko att den låg med tanke på att de står inne under natten och ganska nyligen blivit utsläppt.
Ska höra med dem imorgon hur det gick.


Hur som, gav mig iväg till Åshammar och har under dagen skott 6 hästar, sen hem för att hjälpa mamma med kvällsintaget av hästar och nu 15 timmar senare är jag hemma och super trött.
Så nu säger jag natti natt!


Jo, just det!
Vår container har kommit och hämtas hem till på fredag  .

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards