Finnsta PRE

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Linda Söderberg - 10 oktober 2011 20:29

I fredags kom äntligen containern hem så nu är dyngstacken tillbaka utanför stallet igen.
Tänk vad man kan bli glad för så lite!

Har fått inbjudan till SICAB med både Mantua och Onis också. Och visst, var jag gjord av pengar skulle det kanske locka, men jag är låååångt ifrån där. Men det är lika kul att bara få en inbjudan dit.


Hästköpet som höll på att bli av gick i stöpet. Det var en otroligt vacken märr, med ett ännu mer fantastiskt hingstföl vid sidan och en bebbe i magen.
Var ju inte inne på att köpa häst just nu, men då vi skulle dela på alla kostnader så gick det väl an. Det var bara att när det kom till krita backade den andra köparen ur pga ekonomin.

Bollade tanken fram och tillbaka minst hundra gånger under helgen om jag skulle köpa dem själv istället. Tog beslut, ändrade mig, tog en losec, ändrade mig igen och så höll det på , tills jag ikväll fattade beslutet att ; Det går fler tåg.
Jag skulle ju trots allt inte köpa någon mer häst nu.
Men jag kommer grämma mig över det länge. Det var ingen dålig klass på dessa hästar...


Helgen har försvunnit i en rasande fart, som vanligt. Fredric jobbade i lördags, så barnen, jag och mormor plockade lite svamp i skogen och sen spånade vi upp en ny box till Bedelia som fick byta box då hon inte verkar trivas i sin där hon inte har någon häst brevid sig.
Vi plockade även ihop några säckar med potatis, som legat ute på lösdriften och torkat så fint.
    Och det som syns på bilden är nog bara lite lite grann av det som vi tagit upp.
Vad vi gjorde mer har jag ärligt talat glömt bort  ! då jag grubblat så mycket...


Söndagen gick åt att fixa lite i trädgården, klippa äppelträden, grävde upp hela jordgubbslandet och satte nya sticklingar.
Sen hjälpte vi mamma och Peo med att ta in deras ved i vedboden med hjälp av den nyinköpta vedtransportören.

Den gick i ett raande tempo, Peo lastade ur kärran till bandet och vi var tre stycken som staplade för brinnande livet.
Har väl aldrig lastat in veden så fort!
  Barnen med mormor och Peo   Robin granskar bandet noga   Förra året hade vi en liten nattgäst i vedboden och den verkar trivas där, för han hade visst tänkt övervintra där inne igen.
Vi staplar ju ända upp i taket, men där han sitter lämnar vi lite hålrum...

   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards