Finnsta PRE

Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Linda Söderberg - 23 oktober 2011 13:34

Ja, den här veckan har det inte hänt mycket.
Robin gick på dagis i måndags och kom hem med feber. Vi gjorde ett försök på torsdagen igen, men fick hämta henne igen precis när hästarna fått frukost, utsläppta och mockningen var avklarad.
Fredric håller på att putsa ett hus som helst skulle bli klart i helgen så han har stuckit kl 5 på morgonen och kommit hem igen vid 21-21.30 sen i torsdags!
Så jag har varit strandsatt hemma med sjukt barn.


I fredags fick jag iaf komma ut ett tag när mamma tagit ledigt från jobbet ( då all tågtrafik är inställd) och vi åkte över till Marianne på Seglinge för att verka och sko några hästar.

Bägge ungarna blev stormförtjusta i fölen och vem blir inte det.
Det där lilla stofölet skulle jag ha stoppat in i bakageluckan om det gick .

Måste ge en eloge till Marianns träning av fölen vad gällde lyfta på benen. Tror nog aldrig jag verkat så snälla duktiga föl någon gång, och detta var första gången för dem.


Robin lyckades även charma till sig en sitt-stund uppe på hingsten Sevillanos rygg medan jag skodde honom. Snacka om att hon blir lycklig av att sitta på hästryggarna. Och S var hur mysig som helst med barnen .


Igår var det Kimpas tur med feber, men är idag bättre, så han får gå till skolan imorgon.
För imorgon och på tis hade jag tänkt få upp morsan på hästryggen för första gången på mååånga år och ta en gemensam ridtur, då tågtrafiken inte kommer igång förrän på tis em igen.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards