Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

God fortsättning

Av Linda Söderberg - 26 december 2011 21:20

Har inte haft tid att ens starta datorn sen i torsdagskväll, men jag får önska alla en god jul i efterskott istället.
Framsidan på hemsidan är oförändrad och tråkig, men det är för att datorn med det programmet gett upp helt nu, och skivan med programmet vill inte, så jag håller på att få hjälp med det nu och hoppas att snart kunna byta lite bilder och utseende...


Har firat jul med min familj och syster hemma hos mamma och Peo och vi har ätit och druckit gott hela helgen.
På juldagen visade sig äntligen solen och det blev direkt till att dra fram kameran och damma av Onis lite för att försöka få ihop ett bidrag till hingstkatalogen.
8 grader varmt  och lera i hela hagarna, men jag lyckades få bort den mesta leran från benen, men han lyckades självklart skaffa lite ny på dem när han kom ut på ängen och skulle visa upp sig.
Har nog aldrig haft en häst som är så naturligt blank, så man kanske inte tänker på hans lerstänkta ben....

     

Men visst är det sjukt..8 grader varmt på juldagen! Lägger man på -30 grader, det är vad vi hade förra julen.
Nu kan jag inte säga att jag saknar de temperaturerna, men några dm snö med torra vita hagar och -5 grader kallt ute skulle inte heller var fel!

Från kl 2? imorse har vi haft strömavbrott då det var sån storm ute att en stor elstolpe blåst omkull en liten bit från oss!
Men det var nog inte den enda, då vi även såg massa omkullblåsta träd här och var. Hela fjärdhundra hade strömavbrott och ända bort mot sala.
Var tvungen att vänta med fodring och utsläpp till närmare 8.30 för att kunna se något i stallet.
Mockningen fick vänta ett par timmar tills det ljusnat ordentligt och man kunde få in lite ljus genom att slå upp alla dörrar så man såg något i de boxar som saknar fönster.

Vi kom hem idag vid lunch och då hade vi ström hemma, men mamma fick inte ström förrän nu ikväll kl 20!
Då har hon varit över till oss för att hämta vatten till hästarna och så de kan laga mat.
Det är ju tur man är utrustade med vedspisar och kaminer med kokplatta!

Hela Fredrics släkt kom över till oss bara ett par timmar efter att vi kommit hem. Egentligen skulle vi träffats hos Fredrics syster dit alla var bjudna på mat, men då även de var strömlösa flyttades maten och kalaset hem hit.
Trevligt och god mat, men nu ska jag njuta av lite lugn och ro en stund till innnan jag kryper ner i min egna säng.


God fortsättning på er alla!

 
 
Ann

Ann

31 december 2011 15:39

Han är så snygg!
Tur för mig att jag lovat Mellis att hon inte ska behöva vara dräktig igen för annars hade jag nog varit sugen på att betäcka med honom!
Och en till... ja det har jag inte tid med!

Gott Nytt År på er!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

1 januari 2012 13:55

Man ska aldrig säga aldrig ;P

God fortsättning på det nya året :)

 
emelie

emelie

13 februari 2012 13:03

Vilken snygging!!

http://komkoma.blogg.se

Linda Söderberg

13 februari 2012 19:39

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards