Finnsta PRE

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av Linda Söderberg - 4 mars 2012 20:09

Hela veckan har fortsatt med strålande vårväder och igår kom de första sångsvanarna flygande över gården.
Semilla lyssnar bättre och bättre för varje ridtur och igår hade det smält så pass på stubben att vi kunde trava ordentligt. Satt med ett stort brett leende på läpparna då hon hur lätt som helst bara rullade över i lugn fin galopp när jag bara tänkte tanken. Samma fina takt hela tiden.
Och trots att vi bara varit ute på en stor stubb går hon helstadigt på ett rakt spår utan vingel.


På måndag, imorgon, fyller min grabb Kim 7 år så vi har haft kalas för honom och hans klasskompisar idag.
Snacka om att han varit uppskruvad hela veckan!
Kl 4 imorse ropade han från sitt rum och frågade om han kunde få gå upp och titta på barnprogram!
Fick han att somna om två timmar till som tur var!
Det blev ett kalas som innehöll dans-stopp, kurragömma och skattjakt tillsammans med lunch och glasstårta.
Skatt-jakten höll på att sluta illa då jag igår gjorde en karta över tomten och grävde ner "skatten" i sandlådan.
Igår var det sol och 10 grader.
Imorse var det -6 grader...

Men grabbarna lyckades iaf hacka upp "skatten". Nu visade det sig att det var en plastpåse som det låg en toarulle i. Och i den fanns en lapp med ytterligare en ledtråd, så de fick leta ett bra tag  innan de hittade en kasse m godispåsar i bastun.

När siste man gått fortsatte vi firandet hemma hos Fredrics bror, då Kim och Robins kusin fyllde 20år!
Så den här helgen har gått i en rasande fart.


Nu sitter jag och håller tummarna för att Kim inte vaknar och är sjuk imorgon.
Nu under kvällen har han börjat nysa och låta så där vatten-snuvig som man gör innan det bryter ut.
Det är bara det att jag och Fredric ska tillbringa 6 timmar på Akademiska sjukhuset i Uppsala imorgon med Robin, då hela hennes LKG-team ska gå igenom henne för kommande operationer och behandlingar.
Så jag vette katten hur det blir om han måste vara hemma från skolan.

Ja, ja, den som lever får se.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards