Finnsta PRE

Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Linda Söderberg - 23 mars 2012 21:11

Tja, vad säger man. Fredag kväll till onskväll har Robin pendlat mellan 39,6- 40,1 i feber, så det har varit mycket kvällsjobb för min del.
Först när Fredric kommit hem på kvällarna har allt stalljobb med mockning, lägga in mat och fixa vatten varit kvar och efter det har jag försökt klämt in en skoning varje kväll.
Men nu verkar det som vi snart kan återgå till det normala, för nu har det varit feberfritt två dagar.


Igår hade jag möte på förskolan med dagischefen, robins handledare/resurs, skolans rektor och lärare och några till.
Håller på att förbereda och upplysaskolan om Robins behov och vad hon kommer behöva hjälp med. De har även ansökt om en resurs till Robin i skolan.


Men nu till det stora.
Idag har det varit avelsvärdering av Onis!

Fick ett meddelande från Sarah som håller på att rida in honom, att han är jätte snygg i sina dreads som han fickar med lera i hagen!
Jippi! Bad henne att försöka borsta till honom lite inför fredagen och igår kväll fick jag ett sms om att han var ny shamponerad och ren.
Snacka om ängel!

kl 5.30 startade dagen idag, kl 6 släppte vi ut alla hästar och sedan strax innan halv sju var vi iväg mot Salbohed för att hämta Onis.
7.15 var vi där och då stod han uppställ i gången när vi kom dit, skinande ren och genomborstad! Bara att lasta vilket gick lika bra som sist. Dvs klampar rakt in.
Stod som ett ljus hela vägen och strax innan halv tio var vi på plats.
Lastade ur, gick avslappnat på långt grimskaft till gästboxen, nosade och hälsade på hingsten brevid och ställde sig sedan för att äta. Stencool.


Vi fick komma in som andra häst för bedömningen och även det gick lika bra. Stencool i stallet och stod stilla och tyst trots att det fanns hästar i boxarna runt om.
Det som var lite klurigt var att delegaten från spanien ville ha Onis som svart istället för brun, som han står som i passet. Han är ju lite lite brun vid överläppen och mellan bakbenen, men i övrigt är han helt svart på kroppen nu, så delegaten rekomenderad mig att göra en färganalys på honom.
Så jag får väl helt enkelt göra det. Ska passa på att göra det på Semilla då oxå.


Tog en lite kort promenad med Onis då vi var klara och så fick han trava runt lite på en volt för att sträcka lite på sig innan han skulle in i "finkan" igen.
Resan tillbaks gick bra och det blev lite prat med inridaren innan vi vände kosan hemåt igen.
Nästa vecka ska hon börja hänga över honom med sadel. Ska dit och ta lite kort när hon väl kommit upp på honom.


Idag blev det kort tagna av både Jane på avelsvärderingen och av Sarah när vi lämnade honom, men inga av oss...
Så jag kastar in en bild från idag när Jane har skickat dem till mig, för det lovade hon mig.


Nu väntar segerölen, för jag behöver väl inte skriva att Onis Corrales nu är godkänd för avel!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards