Finnsta PRE

Alla inlägg den 4 juli 2012

Av Linda Söderberg - 4 juli 2012 21:11

...förde jag en blogg. Och jag ska väl försöka att hinna med den, även om den legat nere en månad nu.

Midsommar har passerat och vi klarade oss igenom den i år igen.
I år blev vi nog bara hälften så många som tidigare år, vilket resulterade i att man faktiskt hann sitta och prata med alla på festen! Det brukar jag inte hinna. Jag brukar sitta och rätta tipspromenaden efter 40 personer, fördela och dela ut priser, göra iordning och hålla i femkampen och så ska man hinna med sina barn och natta hästar osv osv.
Men jag gnäller inte. Det är jätte trevligt om än lite häktigt.


Robin försöker sig på att öppna en kapsyl
    
En del går till festen eller cyklar men i år var det även med traktor ( som Kimpa provade ratta).
 
Kim stod även för underhållning...
 


Vad har hänt mer...
Jag har fått ytterligare en psykolog att gå igenom Robins begåvningstest men fortfarande har hon inte rätt till särskola pga att hon har sina starka sidor med förståelse och den sociala biten.
Skolan bara gnäller om att det inte finns pengar för egen resurs och absolt inte till 100% , men det finns ingen gräns till vad jag kommer ställa till med om hon blir nekad 100% resurs.


Vi har även fått ( eller beställt) en stadig trehjulig cykel till Robin genom habiliteringen då hon inte vågar cykla på vanlig cykel även om den har stödben och man håller i.
Och vi har även fått gratis blöjor från vårdcentralen då hon fortfarande behöver det nattetid. En liten ekonomisk lättnad.


Blandat med allt grubblande löser skoningarna av en och man glömmer problemen för en stund.
Fått lite nya kunder vilket är trevligt och man får nya kontakter.


Mantua och Semilla är förmodligen dräktiga båda två på första brunsten då ingen av dem har kommit om. Nu är ju inte det någon garanti, men jag har tagit det lite lugnt med ultraljuds undersökningen, men på måndag ska de iaf ultraljudas.
Bara för att vara på säkra sidan. Är det inget hinner jag ju betäcka om då.


Sen har vi äntligen börjat med sommarprojektet. Utbyggnaden av badrummet.
Mamma och Peo har nu flyttat ur stora huset och in i bagarstugan, så fr o m 1/7 var huset vårt!
Så fort jag har ledig tid packar jag ner saker hemma och kör över till gården och vårt nya hus. Men det är svårt, för et är så mycket som man fortfarande behöver "hemma" då vi inte flyttar in helt förrän vi rivit upp och gjort om gamla badrummet och även öppnat upp till nya utbyggnaden som blir tvättstuga.

Fredric i full action med den lilla "harkranken" som vi döpte grävmaskinen till.
   


Lovar att uppdatera lite oftare nu.
Ha det bra så länge!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards