Finnsta PRE

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Linda Söderberg - 29 juli 2012 21:48

För första gången på läänge sitter jag nu ute i sommarkvällens mörker, lyssnar på lite lugna sköna låtar och hinner kolla av mailen som jag inte kollat den sista veckan  och även blogga lite.
Tänk om man kunde få sisådär 10 timmar extra per dygn...


Harrys rygg verkar helt bra nu. Svullnaden är helt borta och ingen reaktion då jag tryckt rätt rejält runt omkring på ryggen när jag masserat in linimentet.
Var ut och tömkörde honom 2,5km och även med bett i munnen märktes inget av ingreppet av vargtänderna.
Han lunkade på så snällt och vi fick även en liten språngmarsch när vi försökte springa ifrån alla dessa hopplösa bromsar som nu börjat vakna.
Även om vi haft så kallt som (+)8 grader en del kvällar så måste man ju iaf säga att hästarna har haft det bra från alla insekter.
Den här veckan har vi stundvis tagit in dem mitt på dagen när de försöker springa bort från alla bromsar som svärmar runt dem, för nu tror jag sommaren är på väg att börja!


Imorgon hade jag tänkt lägga på sadeln och longera Harry lite, samt sitta upp en snabbis om han inte verkar besvärad.


Vad har hänt sen sist då?

Vi har i stort sett tömt hela vårt hus och flyttat in i vårt "nya" hus på gården, så vår nya adress är nu Simtuna Finnsta 3.
Fredric har rivit ut HELA badrummet så vi har varken dusch, tvättmaskin eller varmvatten.
Eller rättare sagt så har vi varit utan varmvatten en vecka då beredaren står utanför huset, men är sen igår tillfälligt inkopplad genom fönstret!
Fredric lånar mammas dusch på kvällarna/nätterna då han jobbat klart och jag tar med mig barnen till gamla huset då och då för rengöring!
Men nu är rivandet slut, vilket tar längst tid känns det som, och uppbyggnaden är påbörjad .            

Barnen tycker vi är jätte tråkiga, så lite pauser har det ju varit med blåbärs plockning och även lite kantareller.
 

Robin plockade en fin sommarbukett åt mig oxå  , med "uppstoppade" fjärilar och allt!
   

Vi var även iväg till Skokloster och tittade på tornerspelen då det var Nordic Knights som höll i spelen i år.
Jag har själv varit "riddare" där och det var lite kul att träffa Patric Fälldin som håller i det hela.


Lovar skriva mer imorgon då jag förhoppningsvis ridit Harry.
För nu blir jag uppäten av myggen!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards