Finnsta PRE

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Linda Söderberg - 14 januari 2013 21:21

(Ett inlägg utan att nämna hästarna!)

Så var helgen avklarad. Dagarna går i en rasande fart.
Inte för att det gör någonting, finns det någon tråkigare och längre månad än januari !?


Jag börjar känna mig som en riktig "bon-jänta".
Jag och mamma har ( förra månaden) slaktat några av våra tuppar, 6 stycken  rättare sagt. Inte för att själva avlivningen är trevlig, men sen var det kanska "roligt" att doppa dem i varmvattenhinkar och plocka dem.
Plockade och urtagna vägde de ca 3,5kg!
Och GOD var den som vi ätit. Snacka om mör!


Nu i helgen har vi kalasat på vildsvin, marinerad i glögg.
Vi lyxade till det lite då Fredric fyllde år igår.


Idag har jag varit hemma med Robin då det var dax igen. Urinvägsinfektion   .
Undrar hur många gånger den lilla tjejen ska behöva få det.
Sa även till på vårdcentralen att jag ville ha flytande antibiotika, men ändå får man tabletter när man hämtar ut dem på apoteket! Hur kul är det att få i en liten tjej 12 tabletter per dag i en veckas tid.
Det är ju tur att det är Robin det handlar om, för en liten muta choklad efter tablettintaget gör hela saken enkel.
Det är bara jag som ska stå och krossa alla tabletter och blanda med fil/mos.


Imorgon ska vi dessutom iväg till habiliteringen för ett utökat begåvningstest inför skolgången i höst.
Sen är det logopeden på ons, fortsättning med testet på fredag och så ska man jobba därimellan.
Så jag misstänker att den här veckan oxå går fort.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards