Finnsta PRE

Alla inlägg den 25 januari 2013

Av Linda Söderberg - 25 januari 2013 23:01

Efter en vecka med -20 grader så kändes det inget konstigt att ögonfransarna halv om halvt frös ihop på vägen ner till stallet denna morgon.
Så när jag öppnade stalldörren och kom in tyckte jag att det var lite dimmigt i stallet, men sekunderna senare kände jag lukten av bränt/rök !!!
PANIK!!!
Inne i stoavdelningen var det inget "dimmigt", utan det var i hingsstallet bara. Drog genast upp dörren till pumprummet och sedan låste jag upp sadelkammaren för att kolla om någonting låg mot elementet. Ingenting.
Upp till huset i full fart för att säga till Fredric att låsa upp förrådet och kolla sina maskiner, om någonting fått kortis eller dyl.

Slutade att leta efter rök-källan för att få ut hästarna i hagen istället, och när jag går in till Harry märkte jag var lukten kom från.
Min stora snälla hingst har nog aldrig skrapat med hovarna i stallet, men efter den här veckans kyla, trots ökad fodermängd, har han varit SÅ hungrig på morgonen, och denna morgon hade han stått och skrapat med broddade skor i cementgolvet innan jag hunnit in i stallet.
Usch, jag hoppas aldrig mer behöva uppleva den känslan man fick en stund.


Den nya hemsidan är nu utlagd men långt ifrån färdig.
Det kändes ganska viktigt att få ut info om avelssäsongen med Onis, och med den förra hemsidan kunde jag ju inte ändra på någonting.
Så håll till godo med det som finns, och det kommer fyllas på allt eftersom.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards