Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Ny bil, julbord och skoning

Av Linda Söderberg - 5 december 2010 22:45

I fredags blev det äntligen bestämt vilken bil jag skulle få, så strax efter lunch begav jag och Fredric oss iväg till Örebro.
Det blev en volvo v50 2,0 diesel som lagligt får dra 1500kg på b-körkort.
En -06 som gått 11000 mil, med språjlans nya sommar och vinterdäck för 107´
Helt okej.


Men redan på väg hem hade jag problem.
Bilen är importerad från Italien, stått hos bilhandlaren sen oktober och ganska snart upptäckte jag att det inte fyllts på med så mycket spolarvätska i behållaren, då de inte behövt det.
Låg på motorvägen där det bara stänkte upp snöslask och försökte hinna med Fredric som låg framför och körde i stort sett enbart på hans bakljus.
Såg ingenting.
Men vi kom hem och sen åkte den in i garaget på tining.


Hjälpte mamma med mockningen på lördagmorgon medan barnen satt i badkaret hemma med pappa sin.
Kl 13 bjöd mamma och Peo oss på julbord på ett gamalt säteri som var jätte tjusigt. Man njöt lika mycket av atmosfären som av maten.

Vi kom hem och hann vara hemma en timme innan det var dax att gå till grannen som bjudit in oss på glöggkväll.
Fullt ös på Kim och Robin tillsammans med deras fyra barn till klockan blivit halv nio och det började gnällas och bråkas pga tröttheten.

Hinner bara komma innanför dörren, då hovis ringer och säger att det är skoning från kl 10 imorgon ( idag ).

Så vi började kl 10 idag hos grannen, sen Tungelsta på andra sida Sthlm, Vallentuna och sist Väsby. 7 hästar totalt.

Kom hem nu strax efter 22 och känner mig rätt trött i både rygg och huvud.
Nu är det dax att krypa i säng.
Natti natt.

 
 
Ann

Ann

7 december 2010 22:38

Grattis till ny häst, ny bil och till... julbord..!
Tror nästan att jag är mest avundsjuk på julbordet... alla utom jag blir bjudna..! *inte ett dugg bitter...* ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Linda Söderberg

8 december 2010 14:05

Tack och bock :-)
Va inte ledsen för att du inte får gå på massa julbord, man hinner tröttna innan jul då!
För vad är godare än en varm nygrilljerad julskinka på knäckemacka kvällen innan jul?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards