Finnsta PRE

Alla inlägg den 22 april 2010

Av Linda Söderberg - 22 april 2010 15:25

Hörde min man säga när han gick upp i morse; " Men va f-n! "
Självklart kom jag upp som ett skott ur sängen för att se vad det var som stod på. Och vilken syn!
Det var alldeles vitt ute  .
Nog för att jag gnällde igår att jag tyckte våren aldrig kom igång med värmen, men nu tycker jag Kung Bore borde gått på semester för länge sedan.


Glömde kameran på morgonen, så dessa bilder är från kl 14 och då har hälften redan smält bort.
kolla mot stallet så syns det vilket busväder det är


Idag känns det som man kan vara glad över att man inte har några april föl.
Tycker personligen det är för tidigt med föl i april i vår del av landet. Antingen blir det väldigt mycket tid inne i boxen eller så får fölis ha täcke.
Nä, bättre att vänta en extra månad tills värmen och gräset kommit.


Skoningen igår av tre hästar gick kanon iaf bortsett från att jag gjorde slut på en halv toalett rulle med alla extra snytningar man fick lov att göra när man står i den arbetsställningen.
Har nu gjort allt själv på samma hov; av med skon, klippt med verktången, verkat med klingan och även satt på skon själv.     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards