Finnsta PRE

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Linda Söderberg - 27 april 2010 21:11

Efter morgon rutinerna, lämna barn, fodrat, utsläpp och mockning blev det frukost för egen del, och under tiden klarnade det upp och blev en riktigt solig fin dag.


Tog en hel timme åt att pigga och dra av vinterpäls på Semilla. Jag fattar inte hur det kan var så mycket päls kvar, och det är inte för att hon fäller dåligt, för det går att stoppa hela påsar med all päls som man får loss.
Men hon har en päls som är tätare och tjockare än shettisarna nästan!
När jag var klar med det fick jag lov att dammsuga damen då hon var mer vitgrå än svartbrun.
Hon är inte riktigt bekväm med det än, huvudet är rakt upp och spänner sig lite, men hon står ändå still.

Så när jag var klar med det var hon alldeles blank och nästan helt svart på halsen och bogen.
Resten av kroppen har vi några till påsar att fylla...


Red Ricken efter det och han var så lugn och fin idag.
Passade även på att borsta ur svansen ordentligt då han haft den flätade hela vintern. Det har varit så mycket snö så varje gång han tagit ett kliv bakåt har han ställt sig på svansen och trampat av hela toffsar.
Som tur är har han en "shettis-svans".


Ska gå igenom Pimpis och Mantua imorgon då jag inte hann med dm innan det var dax att hämta barnen.


Av Linda Söderberg - 27 april 2010 10:50

Det blev inget bloggande igår då jag for runt i Enköping halva dagen, hem för att laga mat, iväg och mocka och natta hästar och när jag väl kom hem var Freddan fullt upptagen med att lägga något kortspel på datorn.
Och ja, vi har bara en fungerande dator.


Hämtade iaf ur Pim Pims RS- nummer som blivit klart. Har inte haft någon brådska med det, men nu när föl väntas är det ju kul om det finns ett sånt på mammas sida i passet.
Appropå det.
Pimpis har rullat som en galning under helgen, så jag misstänker att hon vänder fölet till rätta. Det stämmer med tiden.


Robin har lärt sig alla tecken som de använder hos ögonläkaren, så den här gången blev det ett "riktig" syntest som hon klarade med bravur!


Åkte förbi Granngården och införskaffade lite gräsfrön (vall) och kalk.
Avslutade med att handla på Ica. Och det roligaste ungarna vet är att titta på fiskarna som finns i ett akvarium vid fiskdisken.
Nu hade de bytt ut från söt vatten till saltvatten, så det var lite roligare fiskar
bl a en clownfisk, så när jag står och plockar frukt ropar Kim på mig över halva butiken ;
"Mamma! Det har Nemo i akvariet!"
( För er som har barn vet nog att det finns en film som heter Hitta Nemo.


Hade ut gräsfrön i grabbarnas ena vinterhage som vilat under nästan hela vintern som jag ska ge en chans att återhämta sig unde sommaren.
Passade även på att kalka den och ena stora sommarhagen.


Nu ska jag till stallet och köra igenom alla hästarna.
Skriver mer senare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards