Finnsta PRE

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Linda Söderberg - 8 juni 2010 12:30

Såg i söndags att den ena grannen höll på att fixa en sommarhage till sina hästar, men tänkte väl inte så mycket mer på det.
Kl 23.50 på kvällen ringer vår andra granne som har gården mitt över oss, beklagar att han ringer så sent, men att han tror mina stora hästar har rymt ur hagen.
Öööh, de står inne på box nattetid! Förstod då att den andra grannen redan släppt ut sina hästar i sin nya hage som angränsar till Ritmicos hage.
Tacksam för uppmärksamma grannar .


MEN, det visar sig sedan att de har stängslat sin hage så pass nära Ritmicos hage att de kan nosa på varandra över staketet!!!
Ja, men va fint! Då kan ju jag plötsligt inte ha honom i den hagen !!! 

De kunde ju åtminstonde prata med oss innan de satte stolp till sin hage!
Och då vet hon dessutom att han är hingst!
Är hon inte rädd om sina hästar eller?
Jag är det om min och är trött på trådskador, så Ricken fick snällt ställa sig i sin vinterhage innan jag for iväg till Sthlm för skoning av sex stycken hästar.

Kom hem igen kl 20.30 och åkte upp till vår snälla granne vi lånar marken av till Rickens hage och frågade om vi inte kunde få sätta upp plank där hagarna angränsar mot varandra, och det var helt okej.
Även han tyckte det var konstigt gjort av de andra att stängsla så nära Rickens hage.
Men men, nu är det som det är, bara gilla läget . Så till helgen blir det till att spika om det inte blir en stund över i veckan.


Skoningen igår gick iaf super!
Verkade och slog på skor helt själv på ena hästen, medan Hovis kom in då och då i stallet för att kolla läget.
Han måste själv vara nöjd, för mamma skvallrade på kvällen att han hade ringt henne och berättat hur duktig jag varit!


Just nu sitter jag och syr på grimmor som strax är klara för leverans.
Sen ska jag kolla om jag kan färga Rickens serreta i svart. Den är nu i londonfärg vilket inte passar honom alls.
Han måste ju vara fin till på fredag...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards