Finnsta PRE

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Linda Söderberg - 12 juni 2010 21:37

Vakande imorse av att det var full storm och regnet slog på rutorna.
Men efter frukost avtog iaf regnet.

Medan Fredric åkte till Stallarholmen med barnen för att titta på motorcyklar, passade jag på att med hjälp av mamma gå igenom stora sommarhagen innan vi släpper dem där.
Trodde det bara var att spänna tråden på en del ställen, men ack så fel man kan ha.

Både alla snö vi haft i vinter och alla rådjur har jobbat flitigt med staketet kan jag säga.
Vet inte hur många hållare som var trasiga och behövdes bytas ut. Sen var det säkert 10 stolpar som vi fick slå ner kilar vid marken för att de inte skulle sitta så löst.
Sen var det ett stort träd som hade ramlat över tråden på ett ställe, så då fick vi hämta upp Peo med fyrhjulinge och vagnen samt motorsågen för att ta hand om det.
Passade även på att ta ner en björk som knäckts i höstas och som lutade mot några andra träd. Vill inte riskera att de stora märrarna kliar ryggen där under och lyckas få loss trädet som då ramlar i marken.
Och så fick vi dra ny tråd på några ställen där den nästan gått av.
Tror vi höll på i 5 timmar, men nu är den tipp topp, vilket känns skönt för då vet man att hästarna håller sig i hagen.


När jag nästan var klar ringer Fredric som fått ett samtal från grannen som meddelat att växthuset vält av all storm .
Fredric har inte satt fast det i grunden som han murat upp än, men jag trodde ju att det var för tungt för att välta av stormen...Men tydligen inte.
Vågade inte gå dit innan Fredric fått upp det på plats igen med hjälp av tre andra, då jag misstänkte att det bara var skit kvar av det.
Men som tur var så är det "bara" en ruta som gått sönder, så det får vi beställa en nya av. 


Nu på kvällen efter duschen har man gått igenom hela kroppen i jakt efter fästingar.
Jag blir lite nojjig när jag gått i gräs upp över midjan i 5 timmar, men som tur var hittade jag inga.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards