Finnsta PRE

Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Linda Söderberg - 15 juni 2010 16:38

I söndags var det 1 år sedan den hemska dagen jag aldrig kommer glömma.
Kommer så väl ihåg hur man följde räddningsarbetet av vår älskade Fynd på flera mils avstånd och hur hjälplösa vi kände oss.

Idag är det exakt ett år sedan vi begravde honom i hagen, på gården där han hör hemma och alltid kommer att få stanna.
  
Usch, va jag saknar den hästen .


Söndagen gick mest ut på att plocka isär delar av växthuset och fixa till lite saker som blivit skeva och sedan för att rädda alla plantor som hade legat huller ombuller.
Men det var faktiskt bara en paprika planta som gått åt och några tomatplantor som gått av.
Harvade även volten på em.


Igår var vår underbara granne barnvakt medan jag var till Sthlm och skodde 4 hästar.
TACK snälla I och S för att ni hjälper mig med mina barn när jag behöver barnvakt.  

Idag var mamma ledig från jobbet då en kille från försäkringsbolaget skulle komma ut och titta på skadorna i duschen i bagarstugan.

Passade på att motionera lite häst på fm först.
Mamma körde Assmilla och jag red Mantua. Allt gick jätte bra och Mantua gick kanon i alla gångarter ända tills vi kom till en nygjord fårhage som låg längs med vägen...
Där blev det tvärstopp! Men inte pga att det var läskigt som man trodde först.
Fåren bräkte och Assmilla ( som redan hade haft full fart för att komma hem till sin "bebis") svarade och sedan hade mamma fullt sjå med att hindra henne från att ta sig in i hagen till fåren!!!!
Oj va hon gnäggade åt dem och stannade efter bara ett par steg för att försöka vända på vägen. Mamma parerade och smackade på, gick ett par steg till och sedan var det samma visa igen...
Vad ska man säga? Fårskalle till häst .


När vi släppte ut dem igen var hon såååå glad åt att se sin lilla 1-åriga dotter i hagen. Behöver man säga att hon är en riktig mamma häst!


Vi har haft ihop Bededlia till Pimpis med föl i lördags och idag hade vi över Felizia medan vi körde utan problem.
Även Assmilla fick ansluta till dem efter körturen och även Fabianefter ett tag. Alla var nyfikna men snälla.
Pim Pim tyckte det var skönt med hela flocken hos sig igen och det var en lugn och nöjd flock som gick och betade efter några minuter.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards