Finnsta PRE

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Linda Söderberg - 18 juni 2010 22:00

Ja, för er som endast besöker bloggen kan nu gå in på hemsidan
stuteri finnsta och titta under den nya rubriken Till Salu.
Har lagt ut två godingar som söker nytt långvarigt hem.
Ska ta lite bilder imorgon att komplettera sidan med.

Av Linda Söderberg - 18 juni 2010 11:14

Kanske inte riktigt men inte långt ifrån.
Sen i tisdags har jag varit tvungen att ligga i soffan med en tjock filt med kanon röda ögon som konstant rinner och håller på att svälla över. Känns som att man har en skopa sand i vardera ögon. Gommen vill man ha en gaffel att riva med då det kliar något vansinnigt, och en igensvullen näsa som rinner.
Denna symptom kallas allergi, och när man är det mot gräs som står i full blom just nu är livet inte så kul.
Och då äter jag Clarityn och har livostinögondroppar ändå.


Fick nog i morse när jag var tvungen att "tvätta upp" ögonen som varat igen under natten och ringde vårdcentralen.
Förklarade läget och att jag behöver ett recept på medicin med lite mer drag i. Får då frågan om jag inte bara är förkyld!! Samt att de flesta allergi mediciner är receptfria idag och att jag bara ska prova något annat.


Så när jag var klar i stallet och ögonen var svullnare och rödare än någonsin åkte jag till vårdcentralen för att visa hur jag mår...Och jag kan lova att det hände grejer då!
Nu har jag lämnat blodprover och fått 6 olika recept!
Bl a en kortison kur på 5 tabletter /dag för att tvinga ner allergin på "kontrollerade" former och sedan både nässpray, ögondroppar och tabletter både för akutsituationer och för de med långtidsverkan.
Det lönar sig att vara envisen.


Så snart har jag väl något att blogga om igen. Hittills har jag varit i något slags medvetslöst läge.


Appropå det.
När jag hämtade barnen hos dagmamman igår sprang både Robin och Kim ihop i varandra med huvudena så det small högt. Kim träffade mitt i pannan, så det gick rätt bra, men Robin träffade i tinningen, ramlade baklänges och slog bakhuvudet i asfalten och tuppade av i 10 sekunder.
Efter det fick jag sitta med henne och försöka hålla henne vaken då hon bara ville sova, så förmodligen fick hon en liten hjärnskakning.
Satt med henne i soffan resten av em och tog det lugnt, men hon åt iaf på kvällen och verkade lite piggare.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards