Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Rubrik saknas

Av Linda Söderberg - 27 oktober 2011 20:55

Måndag och tisdag skulle bjudit på strålande sol och vi hade som sagt tänkt ta vår första ridtur tillsammans på flera år.
Blev det så? Nej.
Istället blev det jätte rått med dimma som gav ca fem meter sikt framför sig, så man hade varken lust till ridturen och för det andra var det nog klokt med tanke på hur det kryllar av skjutgalna jägare runt omkring oss överallt.
Kan de skjuta svampplockare mm så kan de säkert skjuta en häst. Det var väl förra året en jägare skjöt en häst med flugtäcke på sig i hopp om att det var ett vildsvin!


Vi hade tid med Robin hos ögonläkaren på fm där hon gjorde ett nytt syn test. Hon har sämre syn på vänster öga men då hon använder båda ögonen tillsammans har hon nu rätt normal syn för sin ålder.
Robin hade rätt rejäla ryckningar i ögonen när hon bara fick använda ett öga i taget och det har vi tidigare fått veta berodde på hennes skelning, men eftersom det kvarstår lika mycket fortfarande så är det inte så längre, utan ett medfött fel som kommer vara kvar hela livet.
Men det är ju tur att hon inte ska gå runt och flirta så mycket då! För som sagt, hon har bra syn med två ögon.


Lämnade Robin på dagis och sen stängde mamma och jag in oss i stallet och gick lös med varsin grovdammsugare.
Damsög bort allt gammal spindelväv och dammade och våttorkade överallt.
Fortsatte så under hela tisdagen också innan vi äntligen var klara med hela stallet. Avslutade med att damsuga golvet(!) till och med, så man verkligen fick bort allt damm som blivit liggande under foderlådan och hörn mm.
Blev så tjusigt att det bara var dörrmattan som saknades i stallet. För nu ville man ju inte ha in några leriga hästar utan att de borstat av sina leriga hovar först!

Först på sena tis em försvann den täta dimman och fram kom ju självklart solen.
Började känna mig ordentligt förkyld under tisdagen och på onsdag var jag halvdöd. Feber och efterlyste ett spännband för att hålla ihop mitt huvud som dunkade i takt.
Helst vill man bara ligga i sängen, men hästarna ska skötas och Robin skulle till tandis.


Idag har febern släppt så jag trodde att jag skuklle orka med tre skoningar då hovis ringde och frågade om jag kunde ställa upp. En häst gick att sko med några snytpauser, men sen trodde jag ärligt talat att jag skulle svimma när det bara flimrade och snurrade i huvudet. Hovis fick göra de andra två...
Var tvungen att ringa Fredric på vägen hem för att ha någon att prata med då jag var rädd för att somna i bilen.
Var totalslut.
Har nu fått en hosta som sitter i hela bröstkorgen.

Ska slå på en tappsko imorgon, men sen ska jag försöka att ta det lugnt resten av dagen och helgen och hoppas jag har något roligare att skriva om sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards