Finnsta PRE

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Linda Söderberg - 9 september 2011 16:00

Ja, som rubriken lyder så tror jag vi får hela sommarens regn nu istället.
Nu har det regnat så länge att det är vattenpölar på gräsmattan(!) och halva paddocken står under vatten.
Men det är bara gilla läget, för träna hästarna måste jag ju.
Körde igenom Onis på onsdagen och då var han lite extra laddad då han inte tränats på en och en halv vecka. Åh, jag bara njöt av att se honom arbeta.
På torsdagen satt allt ännu bättre, men han kanske inte bjöd på de bästa rörelserna, men det är helt förstårligt med detta underlag och väder.
      Även Mantua skötte sig lite extra bra med rörelserna på onsdagen och redan dagen efter hade hon tröttnat på den övningen...
Så jag kommer nog bara träna henne en eller två ggr till kommande vecka, så kanske hon är laddad till championatet.
Jag hoppas bara att hostan blivit bättre till dess, för jag blir alldeles svettig av att bara borsta hästarna och att springa med dem så flåsar jag som en gris. Noll ork.

     

Har idag varit iväg till Marianne på Segling och skott/verkat sex av hennes hästar.
Mycket roligt att se dem allihop live, men jag hoppas jag har bättre tid nästa gång, så vi hinner prata och titta lite mer på alla hästar. 


Mamma håller på att bolla med tanken om att sälja Bedelia.
Med de poäng som hon tog på premieringen ( 42p) så är det synd om ett sånt sto inte sätts i avel. Och då mamma inte kan slita sig från sina uppfödningar, har hon sagt att hon inte ska ha något mer föl.
Dessutom smälter hon inte in riktigt i flocken. Hon har ingen riktig kompis förrutom stora Semilla, men hon står oftast med Mantua. Flisan och Assmilla håller ihop och ibland fabbe och flisan.
Så det är lite synd om Beda.
Vi får se hur det lider.

Även Fabian är till salu för de som vill ha en riktigt framåt, arbetsglad kille.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards