Finnsta PRE

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Linda Söderberg - 16 september 2011 21:22

Mamma hade tagit ledigt idag och vi tog en lång god frukost med barnen efter att hästarna fått sin frukost och kommit ut i hagarna med sitt hö.


Jag passade på att mocka medan mamma gjorde en snabbkaka med blåbär som vi tog med oss till grannen lite senare, där vi stannade på fika innan vi lånade med oss deras transport hem.
 
Lite halvjobbigt att behöva åka med två ekipage imorgon, men vad gör man inte när en är hingst och den andra är en villig brunstig märr!

Förberedde med hönäten, höbalar, hinkar och diverse saker som ska med imorgon.


När klockan blivit halv fyra hämtade jag in Mantua från hagen och började lite smått med att trimma öron och käklinje, samt raka svans och man på henne innan Freddan kom från jobbet och befriade mig från barnen.
Då först kunde jag börja duscha Mantua ute på stallbacken.
Hon skötte sig riktigt bra. Det var vid något enstaka tillfälle som hon gick ett varv runt mamma som höll i henne, då det var lite jobbigt när vattnet rann ner över baken och in vid den rakade svansen tyckte hon.
Sen var det boxen för hennes del med täcke.
 

Nästa man till rakning var Onis. Eller rättare sagt det enda som klipptes på honom var tussarna som stack ut ur öronen.
Den killen upphör aldrig att förvåna mig! Han har aldrig blivit duschad och ändå står han som ett ljus hela tiden. Han tog två steg bakåt tre ggr när jag la på den skummiga svampen för första gången, men sen stod han helt still.

Även han fick på sig täcke och det var en trött men nöjd kille som gick in i en nyspånad box lite senare.
  Sen fick resten av hästarna komma in, lite tidigare ikväll, och klockan 20 släcktes det i stallet.
Nu ska jag bara lägga fram kläder, pass mm så jag inte glömmer något imorgon.

Håll tummarna för oss imorgon   .

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards