Finnsta PRE

Direktlänk till inlägg 27 juni 2010

midsommarhelgen är avklarad

Av Linda Söderberg - 27 juni 2010 09:44

Oj va dåligt uppdaterat det varit, men har helt enkelt inte haft tid att sitta vid datorn!


Vädret kan man ju inte klaga på som varit. Växlande molnighet med mestadels sol och varma vindar.
Vi har fått som tradition att granngårdarna och en del släktingar kommer till oss på midsommar och till sill lunchen i år blev vi hela 20 personer!
Det verkar bli fler för varje år!
  

Efter lunchen blev det lite fria aktiviterter så som mycket prat, kubb spel, boccia och fotboll.
Framåt kl 16 eller 17 ( hade lite dålig tidsuppfattning) delades det ut papper och pennor till alla som sedan gick tipspromenad. Även sista gänget på 12 pers började droppa in då som fick starta med promenaden innan det var grilldax.

Vet in hur vi lyckades men hela 32 personer var det som fick plats på altanen inför middagen!

  

  

Efter en mycket lång trevlig middag blev det tid för folk att få röra sig lite genom våran årliga femkamp.
I år bestod aktiviteterna av:
* Kasta stövel i rockring ( bakåt genom benen, upp över ryggen och frammåt).
De flesta lyckades mest att sparka sig själva i rumpan eller få stöveln att flyga åt fel håll  .

* Kasta pil på ballonger där alla fem lagen skrapade ihop några poäng. Även Kim på 5 år fick in en fullträff .
  

Jag har fullt upp med att hålla Robin utanför banan
* Lime under hakan.  Man var två ur vardera lag, en som skulle springa till en kon där man skulle växla genom att ta över limen under hakan utan att använda sig av händerna.
Jag vet inte vilka som hade roligast, jag tror det var publiken. De flesta skrattade så de höll på att kissa på sig! Det var en gren som man egentligen skulle ha filmat, för det går inte beskriva i ord eller bilder hur roliga stilar och tekniker alla hade.
  

  

* Tampong i flaska. Alla blir tilldelade snöre, tampong och en flaska med vatten.
På startsignal sätter man fast tampongen runt midjan och utan händer ska man få ner den i flaskan tills den sugit åt sig så pass mycket vatten att man kan springa iväg med den och runda en kon för att sedan gå i mål.
  
Självklart var det en kvinna som blev en stark 1:a på den grenen .
* Hinderbana. Gå över en vippbräda- genom en tunnel- äta ett kex och vissla.
Jag som var domare fick många kexsmulor på mig då jag lyssnade efter en ren vissling...
Men sen fanns det ju även de fall som inte kunde vissla pga att de skrattade för mycket...


Hur som, efter det var det intag av hästarna som stod vid grindarna och ville in, kvällsfika med tårtor och prisutdelning för tipspromenad och femkamp.
Framåt 2 tiden började folk och fä att dra sig tillbaka och vid det laget kännde man sig ganska nöjd.


Dagen igår gick åt till att städa. Och efter det kände man sig ganska avslagen och trött resten av dagen. Inte för att det blev för mycket dricka, utan mest för lite sömn och för att man passat upp på allt och alla hela tiden.
Men det var det värt, för oj va kul vi haft!


Och en till sak...
Igår kunde jag ta vår första skörd för i år.
Ett halvt durkslag med solvarma röda jordgubbar. Finns det något godare?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Söderberg - 18 november 2013 21:32

Efter tre månader i träning hos de Wilde Dressage åkte jag igår och hämtade hem min svarta fina hingst Onis. Tänk va mycket som kan hända under en så kort tid som det egentligen handlar om.Han har fått igång drivet mycket bättre och frambenen har han...

Av Linda Söderberg - 19 oktober 2013 21:38

Vilken dag säger jag bara. Kl 8 anlände vår granne med sin trailer och vi lastade in allt som skulle med och en halvtimme senare var vi på väg mot Strömsholm, som vi anlände till strax innan första start kl 10.Alla fyra hästarna stod som ljus hela ...

Av Linda Söderberg - 18 oktober 2013 22:12


Fick en smärre chock imorse när jag tittade ut från sovrumsfönstret ut över altantaket och ser att det är alldeles vitt!Och då var det inte rimfrost utan snö  som låg som ett tunt täcke över tak och gräsmattan. Fint, shamponering av hästar stod på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 22:17

Dagen började med att vi, jag och mamma åkte till Sarah som har Onis i träning.De hade varit ute på en snabbare ridtur på en åker och ena framskon hade flugit av Onis, så jag började med att sko om honom fram då det ändå var dax och passade sedan på ...

Av Linda Söderberg - 9 oktober 2013 14:17

Det känns lika skönt varje år när grannen fyllt upp hela logen med hösilagebalar. Flera år sedan hade vi ingen fast leverantör utan det var varje år ett stressmoment att hitta hö eller hösilage av bra kvalite.Nu har vi fått en leverantör som har supe...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards