Finnsta PRE

Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Linda Söderberg - 7 juli 2011 12:20

Då min stallvet. tyvärr hade semester fick jag anlita distriktarna istället, vilket jag inte är överdrivet glad över, men jag hade ingen lust att vänta två veckor till vår vanliga vet. kommit tillbaka.


Fick visa Mantua på rakt spår i trav, samt longering i bägge varven utan reaktion.
Böjde även kotan och sprang med henne utan reaktion. Såret som är väldigt ytligt är inte mer än 1,5 cm diameter men ändå är svullnaden som en stor lime nedanför kotan på utsidan samt att hon är svullen runt kotan på morgonen.

Fick iaf bekräftat att det inte är något allvarligt, utan att det är ett sånt där sår som inte vill läka.

Har fått några speciella kompresser för just såna sår som jag ska använda med ett lätt bandage som byts efter 1½ dag, till det läkt.
Ingen ridning då det läker sämre pga att det stramar i huden runt såret.

Ja, ja hon går bara halva dagar i sommarhagen, så hon blir väl förhoppningsvis inte fet som en tunna   av lite vila.

Mamma kommer hem idag eller imorgon och då tar jag upp inridningen av Semilla istället. Hon har tyvärr fått ett par vilodagar nu när jag inte har någon hjälp.

Vill sitta upp ett par gånger till innan jag klarar mig på egen hand.


I övrigt är det stekhett, torka och bromsar.
Och så skoningar på det.  Pust!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards