Finnsta PRE

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Linda Söderberg - 4 januari 2012 21:08

Mer storm och regn! När ska det sluta?


Blev en kväll med mamma i stallet igår då vi hjälptes åt att mocka och fixa iordning boxarna innan kvällsintaget av hästarna. 2 grader och början till storm. Harry hade bra bråttom in och jag fick påminna honom både en och två ggr om att jag bestämde takten på väg in från hagen mot stallet.
Han uppskattade INTE att stå i en egen hage i mörkret och stormen, och när han kom in i sin box visste han inte om han skulle äta, rulla sig eller vad han riktigt skulle börja med.
Men så fort han räknat in alla stona blev han sitt vanliga lugna fina jag igen.

Tog lite tid att få in märrarna för de sprang runt som yra höns där ute. Och att hålla reda på vem som är vem av fyra jämnhöga svarta shettisar i kolsvarta mörkret, det är inte det lättaste!
Man märker först när man kommer in i stallet vilka man fått med sig


Stormade på rejält inatt, men vi klarade strömmen den här gången.
Men när man tittade ut imorse och såg två-tre cm snö ute som höll på att försvinna i 2 grader värme och ösregn, ja då planerade jag för första gången på 7 år att hästarna skulle få en heldag inne!
Alla våra vinterhagar är helt plana, så ALLT regn blir kvar i hagarna och nu ser de ut mer som sjöar.
Började mocka med hela gänget inne medan barnen for runt i boxarna och borstade ren hästarna från spån.
Men framåt 10.30 ljusnade det lite och regnet slutade.
Då åkte de ut trots allt. De vattniga hagarna kommer vi ju inte ifrån iaf, men nu slapp de regnet.


Var på bio idag också. Mycket passande då man bara vill lägga sig och dö när man tittar ut.
Det är ett år sen sisa biobesöket! Den gången var vi hela familjen och tittade på Alvin och gänget 2.
Trodde att mitt nästa biobesök skulle bli twillights fjärde film, men se så fel jag hade.
Det blev bio med lilla Robin och gissa vad vi tittade på?  Alvin och gänget 3 !!
Ja,ja den var ju kul den också...
Jag får väl se twillight när den kommer ut på dvd...

Ovido - Quiz & Flashcards