Finnsta PRE

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Linda Söderberg - 11 januari 2012 22:12

När alla hästarna blivit fodrade och all mockning var klar, fyllt på vatten inne och ute och lagt in kvällsmaten i alla boxar ljusnade det på himlen och solen tittade fram. Härligt.


Var ett bra tag sedan jag red, tror det var innan den här "vintern" började eller regnperioden kanske passar bättre.
Alla hästar var ju leriga från topp till tå varenda dag kombinerat med regn och när det sedan frös på så har vi fått skridskobanor överallt, till och med på åkrarna!

Men nu kunde jag inte hålla mig.
Tog ut Mantua på en ridtur på åkern bakom stallet och hon ville verkligen vara till lags om än liiite för mycket.
Men efter några volter och serpentiner började vi få kontakt med varandra och kunde njuta sista stunden ihop.

Det var fortfarande väldigt mycket isfläckar på stubben, men vi fick ihop en kort travstund oxå.


DNA-testet på Onis är inskickat och korrekturen på han sida i hingstkatalogen har jag nyss gått igenom och godkänt.
Nu är det bara CEM-testet kvar, men det tar vi nästa månad då veterinären iaf kommer ut för att vaccinera hela gänget.


När jag skott klart idag och var på väg till dagis för att hämat Robin möttes jag av tre ambulanser och en stor brandbil som blockerade infarten till dagiset, så jag blev vinkad att fortsätta förbi istället för att åka in där.
Fick parkera en bit bort och halkade genast på ändan när jag klev ur bilen för att gå istället.
Frågade vad som hänt när jag kom in till dagiset och tydligen var det någon som blivit överkörd på övergångsstället!
DDet var läskigt halt ute på vägen, 2 plus i luften men med en ishinna över hela vägen.
Får väl veta imorgon efter att jag läst tidningen vad som hänt. Hoppas bara det inte var någon från dagis...

Ovido - Quiz & Flashcards