Finnsta PRE

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Linda Söderberg - 23 januari 2012 21:31

Ja så, nu äntligen när halva vintern har gått har vi fått några cm snö. Tänk så mycket ljusare det blir och en mycket lättare luft ute när det är några grader kallt.
Gårdagen gick till att åka pulka med barnen.


Idag var det lite väl kallt på morgonen ( -14 grader), men hellre det än regn och gegga.
Mantua är alldeles lycklig när hon kommer utanför stalldörren och ser snön. Hon gör ett litet försök när hon kommer ut i hagen med att springa, men då det trots allt bara är några cm pudersnö, så är det fortfarande liiite för hårt under för att bralla ordentligt, som hon helst vill göra.
Hoppas på några cm mer snö, gärna kramsnö, sen tänker jag inte gnälla något mer på vintern .


När hästarna var ute lämnade jag barnen på fritids och dagis och begav mig till Almunge. Var framme hos Marianne strax efter kl 9 och sedan verkade vi ett gäng unghästar och hade en trevlig liten fika pause .
Nio hästar totalt vart det denna gång och kom hem 14.30
Lite sen lunch till hästarna och sen tog jag tag i mockningen. Hann precis med den och fyllde vattentunnorna i hagen innan jag skulle hämta Kim 16.20
Hann slänga i mig en macka när vi var hemma igen för kl 17 skulle jag vara i ett annat stall et stenkast bort och där var det två stora som skulle skos och en liten shettis att verka.

Nu känner jag mig rätt trött i ryggen och ska strax lägga mig på spikmattan en halvtimme. Den gör underverk.

Imorgon är det bara två skoningar inbokade, onsdag blir en vilodag innan det är skoningar på torsdag igen.

Ovido - Quiz & Flashcards