Finnsta PRE

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Linda Söderberg - 11 oktober 2010 16:34

Oj vilken helg. Har ju lovat barnen i två veckor att vi ska åka och bada, men då antingen de eller jag har varit sjuka har det inte blivit av.
Men i lördags stod vi redo när de öppnade kl 11 och vi badade i 3 timmar!
Lilla Robin är nästan "värst". Hon hoppar i vilken bassäng som helst oavsett om hon bottnar eller ej. Man ser henne stå på en kant, kastar sig i och bli borta en liten stund innan hon med hjälp av flytkuddarna på armarna kommer upp till ytan, spottar och fräser för att få bort vattnet, skiner som en sol och säger ; IGEN!
Även Kim som haft lite mer respekt för vattnet kännde nog att han inte kunde vara mesigare än lill-syrran, så till slut var det två som var mer under än över ytan.


Sen var det ju vatten-rutschkana också.
Normalt sett brukan jag eller Fredric åka med Kim mellan benen, men då jag var själv med barnen och Robin också ville åka, fick hon åka med mig, så drog jag upp kim när han landade strax efter oss.
Det fungerade ju det med!


Gårdagen bjöd på en riktigt fin höstdag med sol och kall frisk luft.
Hjälpte mamma och Peo att bära in lite ved i vedboden, där de fick stapla försiktigt då det var en liten fladdermus som satt högst upp i taknocken och tänker tillbringa sin vintervila där.
Sen tog vi en repa i skogen och plockade lite trattkantareller.
Var ute en timme och fick ihop en påse, stor som en systemkasse, med svamp.


Idag hade jag hjälp i stallet av barnen. Efter mockningen gjorde jag iordning hinkarna med kvällsmaten som de sprang och tömde i krubborna och sen lika dant med hösilagepåsarna.

Tog en till repa i skogen och fick ihop en ica påse med svamp under två timmar. Kim hjälpe till och fick nog ihop två liter.
Han var mest orolig över att vi skulle bli skjutna av jägare då älgjakten dragit igång idag. Men jag sa åt honom att vi fick vara lite högljudda och det hade de ju inga problem med att vara...
Tror de skrämde bort varenda älg...och jägare.


Fick en trevlig överaskning med posten också.
Mantua har fått en inbjudan att deltaga på självaste SICAB !  Häftigt!
Men usch va dyrt att åka till Spanien fram och tillbaka med häst, och sen undrar jag hur de mår och presterar efter en sån resa.
Men visst vore det häftigt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards