Finnsta PRE

Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Linda Söderberg - 12 oktober 2010 21:17

Gårdagens svampplockning i skogen där det var älgjakt satte sina spår i Kimpas huvud.

Tre gånger inatt vaknade han och ropade på mig då han hade mardrömmar, och varje gång han drömde var det barn i skogen och vargar, men jägarna träffade inte vargarna utan barnen!!!
Ja det är inte lätt att vara 5½ år.


Efter morgon rutiner med barn och hästar åkte jag till Håtuna för att verka hovarna på en shettis/welsh korsning som åkt på fång förra året, då hennes ordinarie hovslagare var på vidareutbildning.
Och inte för att vara elak, men vidare utbildningen hoppas jag handlar om hur man behandlar fång, för det var inte rätt gjort från början på den här lilla hästen.
Usch vilka hemska hovar.
Efter nästan 1½ kortare tå började det se ut som hovar...
Hovslagaren hade nämligen knappt vågat ta något på hovarna efter att ponnyn fått fång. Aldrig hört talas om tvärtåa, eller?


Hur som, var det riktigt roligt att hälsa på där då jag tidigare sålt en shettis dit, vid namn Humledals Tiger Williams.
Nu är han iof utlånad, men har blivit inkörd och tricktränar lite där han är nu.


Till helgen kommer en spekulant från Gotland som ska titta på Ricken, och jag fick nu ikväll ett mail från en kille som också låter intressant av det han skrev om sig själv.
Vi får se ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards